Alzira serà referent en el primer congrés sobre incendis que s’organitzarà a Alcoi entre el 29 de juny i el 4 de juliol.
Científics, ciutadans i professionals es reuniran compartir informació, idees i objectius sobre l’ús del foc com a eina per a la sostenibilitat.
El canvi climàtic està intensificant el nombre i la voracitat dels incendis. És per això que a més de les ponències hi haurà diverses visites a la Font Roja, als Alforins i a la nostra ciutat. El Catedràtic de Geografia Física en la Universitat de València, Artemi Cerdà, ha destacat este matí al programa d’esta casa, Mare Terra, el bon treball realitzat a Alzira per a previndre els incendis.
També es destacarà el sistema de canons d’aigua que protegixen urbanitzacions com ara la de Santa Marina a la Barraca d’Aigües Vives. Este sistema va ser desenvolupat pel carcaixentí Ferran Dalmau, que també serà protagonista al congrés.
Cerdà ha reclamat a les institucions públiques que es promocione la trituració de les restes de poda perquè aporta nutrients a la terra. Al contrari, quan es fan les cremes, es perden estos nutrients.
Poden escoltar l’entrevista sencera a Artemi Cerdà en Mare Terra:



















