NOTÍCIES

Alzira crea grups d’alerta primerenca i responsables de zona per a protegir la població davant emergències

Davant l’increment dels riscos per incendis forestals i inundacions, especialment després dels episodis viscuts amb la DANA, l’Ajuntament d’Alzira ha intensificat les seues actuacions de prevenció i resposta ràpida amb noves iniciatives per protegir la població i el seu entorn.

Segons han explicat Sergi Abril, enginyer tècnic forestal de l’ajuntament d’Alzira, i Álvaro Rodríguez, tècnic de Medi Ambient, este matí a El dia per davant, s’ha treballat este estiu en la identificació de les zones i persones més vulnerables del terme municipal, i en la creació de grups d’alerta primerenca.

Els tècnics han fet un exhaustiu treball de camp, identificant vivendes, responsables de zona i creant grups de WhatsApp per a una comunicació eficaç. Este sistema permetrà actuar amb més rapidesa en situacions de perill, especialment en àrees de vivenda dispersa com l’Horta d’Alzira.

A més, l’Ajuntament està actualitzant el Pla Territorial Municipal d’Emergències de 2018 per adaptar-lo als nous protocols i recursos. També es preveu, a partir del 15 de setembre, l’inici de treballs de neteja de faixers perimetrals en urbanitzacions com el Racó, Sant Bernat o les Balleteres, per tal de reduir la càrrega de combustible forestal i augmentar la protecció de les vivendes.

En paral·lel, s’han adjudicat les obres per a la neteja del canal interceptor i punts de drenatge crítics, així com la preparació d’un alberg provisional al gimnàs de l’Institut Vall de la Casella, en cas de desallotjament per inundació. En matèria educativa, el consistori posarà en marxa un programa formatiu per a escolars sota el títol “Aprén a actuar davant emergències”, que pretén donar eines i seguretat als més joves per afrontar situacions de risc. L’Ajuntament compta amb una xarxa activa de voluntariat ambiental i de protecció civil, que treballa coordinadament amb la Policia Local, agents forestals i altres cossos. Esta implicació ciutadana és clau, segons Abril.

Finalment, es recorda que la protecció civil és una responsabilitat compartida entre institucions i ciutadania. L’objectiu, segons els responsables, és aconseguir una població informada, preparada i capaç de respondre amb eficàcia davant qualsevol emergència.

  • Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant:
  • I ací l’informatiu sencer:
També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial