Hui comença a Alzira la Setmana de les Persones Grans, Grans Persones que s’allargarà fins al pròxim 1 d’octubre, coincidint amb el Dia Internacional de les Persones Majors, amb una programació amb prop de 30 activitats al voltant del benestar, l’esport, la cultura i la participació de les persones majors.
La programació començarà esta vesprada a les 18.30 hores, a l’Auditori de la Casa de la Cultura, amb la conferència inaugural «Preparar el municipi per a una societat que envellix», a càrrec de Rosa Roig.
Demà dimarts serà el matí de l’esport, amb una classe de taichí, un campionat de petanca i una ruta guiada per l’Anell Verd d’Alzira. A més, hi haurà una xarrada sobre drets i assessoria legal i, a la vesprada, tindrà lloc la I Fira de Serveis d’Atenció per a Persones Majors, al claustre de la Casa de la Cultura.
Dimecres serà el torn de la tecnologia, amb activitats sobre realitat virtual que tindran també un component intergeneracional, amb la participació de joves del Col·legi Sagrada Familia. La sessió de la vesprada es farà a la residència municipal, perquè les persones majors en situació de dependència puguen també participar. Les places del taller de realitat virtual que se celebrarà al matí ja estan completes.
La programació arribarà a la seua recta final dijous 1 d’octubre. La visita cultural al MUMA també té ja totes les places cobertes i, a les 17.30 hores, a la Gallera, es farà la conferència de la cloenda, que s’ha avançat mitja hora respecte de l’horari inicialment previst. En este acte es presentarà el procés iniciat perquè Alzira s’adherisca a la xarxa de Ciutats Amigues de les Persones Grans.
Amèlia Blanquer, regidora de Serveis Socials, ha remarcat que les inscripcions prèvies d’algunes activitats responen únicament a qüestions d’aforament i no han de desanimar ningú a acudir, ja que es farà tot el possible perquè puga participar la gent que es presente. D’igual manera, la regidora ha remarcat la importància de combatre l’edadisme i evitar una visió infantilitzada de les persones majors:


















