NOTÍCIES

La Generalitat formarà la ciutadania en com afrontar l’emergència i millorar la resposta davant catàstrofes

La Generalitat formarà la població sobre com afrontar les situacions d’emergència i millorar la resposta individual i col·lectiva davant catàstrofes. Una iniciativa que arriba amb l’aprovació del Pla Endavant de Recuperació, elaborat per la Vicepresidència Segona i Conselleria per a la Recuperació Econòmica i Social i que inclou més de 300 mesures. La formació ciutadana s’adaptarà a les característiques de cada municipi i garantirà que tota la població, especialment els col·lectius més vulnerables, conega els riscos ambientals i fenòmens extrems així com els protocols bàsics d’actuació, evacuació i autoprotecció. D’esta manera, es duran a terme formacions periòdiques i simulacres en tots els municipis amb risc dirigides a centres educatius, comités d’emergència i ciutadania en general, tant en modalitat presencial com en línia. A més, la població rebrà material didàctic sobre com actuar abans, durant i després d’una emergència. Com hem comentat, esta formació s’inclou dins del nou Pla Endavant, aprovat per la Generalitat per tal de fomentar l’anticipació davant catàstrofes, arran la dana del passat octubre. En esta línia, per al director general del Pla de Recuperació i Reconstrucció, Rafael González, millorar la preparació de la població és clau per a optimitzar la resposta institucional i reduir els riscos davant futures emergències. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Ajuntament d’Alzira adjudica la gestió de la Residència de persones majors Guerriller Romeu per als pròxims dos anys

Sis empreses s’han presentat a la licitació de la gestió integral de la Residència Guerriller Romeu. Finalment, l’Ajuntament ha adjudicat el contracte a l’empresa Ogara, que ha obtingut més puntuació, i així es va aprovar en el plenari l’adjudicació del contracte a esta empresa. Després del procediment de licitació, l’empresa que ha resultat concessionària del servei ha sigut Ogara SCA., que haurà d’aportar la documentació adient. Recordem que este és el segon plec de condicions que s’ha hagut de presentar, perquè la licitació quedà deserta en primera instància. Ara han sigut sis les empreses presentades, i s’ha adjudicat el servei a esta empresa per un preu anual total de 1.957.976 euros. A més, s’han presentat millores de serveis addicionals i de la ràtio de persona. El contracte serà per a dos anys. La residència municipal de Guerriller Romeu té 50 places per a persones majors dependents. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El PP d’Alzira denuncia la negativa del govern municipal a la seua moció per a reforçar la seguretat ciutadana

El Partit Popular d’Alzira lamenta profundament que, una vegada més, l’equip de govern haja votat en contra d’una moció presentada pel PP que demanava reforçar la seguretat ciutadana a la ciutat. En el ple celebrat el passat 29 de juliol, des del PP es van proposar una sèrie de mesures per a millorar la protecció del veïnat davant l’augment de robatoris en comerços i vivendes que ve patint Alzira en les últimes setmanes. No obstant això, la moció va ser rebutjada pels partits que conformen el govern municipal. Un rebuig que se suma al de l’últim plenari, en què també van votar en contra de la moció del Partit Popular contra l’ocupació il·legal. Als populars els indigna que el regidor delegat arribara a afirmar, amb la complaença de l’alcalde, que només estaven generant alarma sobre alguna cosa que no és real, negant així la preocupació que els han traslladat nombrosos veïns i comerciants, tal i com assenyalen des del partit. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El Centre de Transfusions desplaça les seues unitats mòbils al Centre de salut d’Hort dels Frares esta vesprada i el pròxim dijous

També en estiu es necessita sang als hospitals valencians; per això, les visites del Centre de Transfusions continuen amb dos noves cites este mes d’agost. Hui i dijous es podrà donar sang al Centre de salut integral del carrer Hort dels Frares, de cinc a nou de la nit. Recordem que per a donar sang sols es requerix tindre bona salut, més de 18 anys, pesar més de 50 quilos i no acudir en dejú. Els nostres hospitals necessiten, aproximadament, 650 donacions diàries per a produir més de 900 components sanguinis -concentrat d’hematies, plasma i plaquetes- i així poder atendre les persones malaltes. És a dir, que cap hospital de la Comunitat Valenciana pot realitzar la seua activitat si no disposa dels components sanguinis necessaris per al tractament dels malalts. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La Unió Llauradora preveu una reducció del 3% en la producció de cítrics per a la campanya d’enguany

La Unió Llauradora ha alertat que la campanya citrícola d’enguany a la Comunitat tornarà a situar-se per baix de la mitjana productiva dels últims anys. En total, es preveu una producció d’uns 2,68 milions de tones; és a dir, un 3% menys que en l’any anterior. Per al sindicat, es consolida una preocupant tendència a la baixa que encadena ja sis campanyes consecutives, malgrat que el territori valencià continua sent la principal zona productora de cítrics de l’Estat. Segons anàlisis de la Unió, este descens en la producció és deu, en especial, a la climatologia adversa. La primavera deixà bones condicions d’humitat, però l’ascens de temperatures dels últims dos mesos ha generat que molts fruits caiguen de l’arbre abans de madurar. A això s’han sumat episodis de pedra en determinades zones, l’impacte de diverses plagues com el cotonet, i un greu problema estructural: que una gran part de l’arbrat està envellit i oferix baixos rendiments. Malgrat això, el sindicat agrari destaca que les produccions limitades afavorixen un calibre acceptable per a la comercialització, i també s’espera que la fruita siga de qualitat. Des de La Unió insten a la Conselleria d’Agricultura, amb el suport del Ministeri, la creació urgent d’ajudes per a la reconversió d’explotacions amb arbres envellits. A més, consideren imprescindible reforçar els controls fitosanitaris en origen davant les importacions de cítrics, així com revisar els preus d’entrada a la Unió Europea. Finalment, demanen que es desenvolupen campanyes de promoció potents i continuades per a incentivar el consum de cítrics valencians, posant en valor la seua proximitat, qualitat i seguretat alimentària. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Ajuntament d’Alzira convoca els Premis d’Innovació Educativa 2025

L’Ajuntament d’Alzira ja ha convocat els Premis d’Innovació Educativa. Uns guardons que premien la innovació als centres escolars i que paren especial atenció al foment lector. La convocatòria està oberta fins al pròxim 30 d’octubre i poden optar tant el personal docent com col·lectius de mares i pares. El premi d’Innovació Educativa reconeix experiències educatives que aporten mirades innovadores a qualsevol àrea del currículum, així com projectes transversals que promouen la creativitat, els valors i la participació de tota la comunitat educativa. Poden participar-hi mestres, equips docents, centres i també col·lectius de mares i pares, sempre que l’experiència s’haja aplicat durant els cursos 2023-2024 i/o 2024-2025. Es concediran quatre premis de 600 €, un per cada etapa educativa: Infantil, Primària, Secundària i Educació Especial. La regidora d’educació, Virtuts Piera, explica la necessitat actual d’innovar de manera continuada en l’educació, de la mateixa manera que va canviant la societat. A més, paral·lelament es convoca el Premi d’Experiències de Foment de la Lectura, que celebra la seua vintena edició, amb la col·laboració de la Regidoría de Cultura i la Fundació Bromera per al foment de la lectura. Este guardó reconeix iniciatives que fomenten l’hàbit lector de manera creativa i participativa, amb especial valoració per aquelles que donen a conéixer autores i autors de literatura infantil i juvenil en valencià o que impliquen diferents sectors de la comunitat. Està obert a escoles, biblioteques, grups d’animació lectora, famílies i qualsevol agent cultural o educatiu que treballe per contagiar el gust per la lectura. En este cas, es  lliurarà un primer premi (800 €), atorgat per la Regidoria de Cultura i un segon premi (600 €), concedit per la Fundació Bromera El termini per a presentar-se s’inicia el 2 de setembre i es tanca el 30 d’octubre. La presentación es fa a través de la SEu electrónica de l’Ajuntament d’Alzira. Consulta les bases completes ací: https://n9.cl/t75o2 Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La Regidoria d’Igualtat reivindica la creació del Punt Violeta durant els concerts de Sant Bernat davant les crítiques del PP sobre el seu horari

Fa uns dies, el Partit Popular d’Alzira carregava contra l’equip de govern pel tancament anticipat dels Punts Violeta al Recinte Firal durant els concerts de les festes de Sant Bernat. La regidora d’Igualtat, Amèlia Blanquer, ha eixit al pas de les crítiques reivindicant la gestió de l’Ajuntament, qui ha sigut l’impulsor d’esta iniciativa que, enguany, és la primera vegada que es du a terme durant tots els concerts. La regidora ha acusat al PP alzireny de fer un ús partidista d’estos espais de prevenció front a la violència masclista. Recordava que fins ara mai s’havia habilitat un Punt Violeta durant tots els concerts de les festes, el que suposa un avanç significatiu respecte a anys anteriors, i que en tot moment s’han seguit els protocols establits pels professionals. Respecte a l’acusació dels populars, Blanquer assenyalava que els punts violeta han estat disponibles en les hores de major afluència de persones al Recinte Firal. I insistia en que els punts violeta no són dispositius de seguretat, sinó recursos d’atenció i conscienciació contra les agressions sexuals. L’objectiu ara és millorar el funcionament d’estos espais de cara a pròximes edicions, tal i com manifestava la regidora. La regidora incidia en la bona acollida que han tingut els Punts Violeta, sobretot entre col·lectius feministes i de joventut. I assegurava que no permetran que es pose en dubte l’esforç realitzat per l’equip de govern amb unes crítiques com les del PP que, segons Blanquer, responen a una estratègia de confrontació política i no a un interés real per millorar este servei. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El Partit Popular denuncia que el regidor responsable del cementeri, Enrique Montalvá, accepte ara el forn crematori que abans criticà

El Partit Popular d’Alzira està molt indignat davant les recents declaracions del regidor delegat del cementeri municipal, Enrique Montalvá, en les quals intenta justificar la situació del forn crematori per a restes fúnebres i la gestió del cementeri, demostrant, al parer del PP, una total falta de coherència i compromís amb la transparència i la legalitat. El PP recorda que, en la seua etapa com a membre del Partit Popular, Montalvá va ser un ferm defensor de la legalitat i la protecció dels drets dels usuaris en matèria funerària. Va denunciar públicament que els treballadors del cementeri havien de trencar taüts en trossos per a poder introduir-los en un forn crematori que, segons les seues paraules, no estava dissenyat per a eixa funció, ja que era un forn per a animals. A més, alertava sobre els riscos per a la salut dels treballadors i la possible presència de restes humanes en els fèretres, exigint que es complira la normativa vigent. Al gener de 2019, difonia unes imatges al costat d’una nota de premsa en la qual es podia veure fèretres apilats i segons les seues paraules, amb restes, i en què declarava: “exigim al tripartit el tractament tant legal com digne”. Però ara, en el seu paper de regidor de l’equip de govern, Montalvá intenta minimitzar la gravetat de la situació, manifesten els populars. Des del Partit Popular d’Alzira exigixen que Montalvá deixe de jugar amb la confiança del veïnat i assumisca la seua responsabilitat. Per la seua banda, el regidor Enrique Montalvá recorda que quan es comprà el forn crematori es va oposar i no li va pareixer bé, perquè, a més, costa 80 mil euros, però ara s’han de gastar perquè la inversió ja està feta. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Associació Gailes manifesta el seu malestar amb Vox per les crítiques dedicades a la manifestació de l’Orgull LGTBIQ+

El col·lectiu Gailes va manifestar en l’última sessió plenària el seu malestar amb el grup polític de Vox per les seues manifestacions al voltant de la celebració del Dia de l’Orgull a Alzira. El portaveu de Vox, Ricardo Belda, li ha contestat hui al programa La veu del ple. El president de l’associació Gailes, Bernat Iborra, va expressar el seu malestar amb el que considerava falsetats manifestades pel grup municipal  Vox per la celebració de l’orgull 2025. Recordem que al plenari del mes de juny, Vox explicà que no anava a donar suport a la moció del Dia de l’Orgull perquè entenia que era una celebració polititzada, que l’orgull gai no tenia res a vore amb les persones homosexuals i que estava en mans de lobbys i subvencions. Iborra, des de Gailes, entenia que Vox Alzira no eren capaços de vore que Alzira era un espai de convivència i anunciava que anaven a demanar la ilegal·litat de Vox. Per la seua banda, el portaveu de Vox a Alzira, Ricardo Belda, explicava hui que tot i el respecte que li té a Gailes i al seu president, discrepa en les manifestacions de l’orgull gai en dos aspectes. D’una banda, perquè sempre es burlen de la religió catòlica, no d’altres, amb les disfresses de rectors i monges, i, per això, demana respecte. I d’altra, perquè no entén que s’haja de sufragar amb diners públics. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a La veu del ple: I ací l’informatiu sencer:

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial