NOTÍCIES

Agenda Festes de Barris i Partides 2025: Vilella i les Barraques

Festes de Vilella Ahir van començar les festes de Vilella en honor a la Verge del Roser, amb un esmorzar, jocs i teatre infantil, i un sopar sobaquer. La celebració s’allargarà fins el pròxim diumenge, i tots els actes tindran lloc al local social de la Vilella. Tots els dies, esmorzar i un dinar, cada jornada amb un plat distint. Esta vesprada serà la cavalcada i, després, karaoke. Demà es continua amb més jocs per a xiquets i xiquetes, però també amb concurs de truc, parxís i rummikub. I després del sopar sobaquer de les deu de la nit, tindrà lloc el tradicional playback, que enguany complix 13 edicions. Dimecres, Missa de campanya i, en acabar, Romeria en honor de la Verge del Roser. Dijous, a la festa se suma l’esport amb una classe d’aquagym, i a la nit, espectacle de varietats. Divendres, la classe serà de pilates, i després del sopar per als festers, duo musical Radio Fusión. Dissabte per la vesprada arriba la festa de l’escuma per als menuts i no tan menuts, que també tindran discomòbil a la nit. Diumenge, l’últim dia, es triaran els nous clavaris per a l’any que ve. La presidenta de la festa de Vilella, Sandra Soler, explicava que són un total de 96 festers en la celebració, sense comptar xiquets i xiquetes. Una festa gran, però sobretot, molt familiar. Festes de les Barraques Altres festes que ja han començat també són les del barri de Les Barraques, festes en honor al Crist que es guardava a l’església de Santa Maria, on es troba l’actual caserna de la Guàrdia Civil. La imatge va desaparèixer i va ser en 1944 quan es van reprendre les festes i encomanaren una nova imatge que a hores d‘ara es conserva a una capella pròpia. El programa d’actes compren activitats entre el dissabte 2 i el diumenge 10 d’agost. Este cap de setmana ja s’han iniciat els campionats de truc i parxís i al llarg de la setmana hi haurà activitats per als menuts tots els dies, des de festa de l’aigua fins a les cucanyes, sopar sobaquer al carrer tot les nit i es tanca amb  espectacles de varietats i discomòbil. El pròxim cap de setmana, tindran lloc els actes devocionals amb l’ofrena que es farà dissabte a les deu de la nit i el diumenge la processó a les 20.30 h. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Les zones industrials d’Alzira reben subvencions de l’IVACE valorades en 640.000 euros

L’Ajuntament d’Alzira ha rebut subvencions valorades en 640.000 euros de l’IVACE per a millorar els polígons industrials que tenen constituïda una Entitat de Gestió i Modernització (EGM). Unes subvencions que enguany estan destinades al polígon del Pla i Partida Materna. Concretament, en el cas de Materna seran 169.360 euros d’IVACE, amb una aportació municipal de 42.340 euros, que contribuiran a sufragar l’obtenció de terrenys necessària per al projecte d’ampliació del barranc de la Casella en el Pont de Xàtiva i la millora dels accessos a l’àrea industrial. En el cas d’El Pla, es tracta d’una subvenció de 470.000 euros, repartida en dos anys, amb una aportació municipal de 30.000. Una inversió de vora mig milió d’euros per a la incorporació de càmeres de seguretat de vigilància del trànsit, punts de càrrega de vehicles elèctrics, millora de l’eficiència de l’enllumenat, augment de les boques d’incendi, millora de les zones verdes amb més mobiliari, millora dels vials i les zones d’aparcament i panells identificatius de carrers i empreses. Com explica el regidor d’Urbanisme, Andrés Gomis, el govern alzireny vol treballar colze a colze amb el teixit empresarial i este finançament donarà un impuls amb nous serveis i dotacions que permetran millorar la classificació d’estos polígons. Durant els anys 2024 i 2025, l’Ajuntament ha invertit ja, gràcies a la subvenció d’IVACE, 200.000 euros per a la millora de les dotacions del polígon industrial de Mercat d’Abastos. D’altra banda, les entitats de gestió i modernització dels polígons industrials de Materna i El Pla han rebut les primeres subvencions de la Conselleria d’Indústria des que es crearen. Subvencions que els permetrà arrancar per a tindre plans de seguretat mobilitat i la seua pàgina web. Pel que fa al polígon del Pla, el projecte està valorat en 19.239,00 € i la Conselleria finança 15.200,62 €. La inversió es destinarà a fer la pàgina web del polígon, el CRM de gestió de l’entitat. També es redactaran dos plans fonamentals per al desenvolupament del polígon: d’una banda, el pla de seguretat que determina la situació, els riscos i els protocols que han de dur-se a terme en una emergència; i d’altra, el pla de mobilitat, un pla que fa una diagnosi de  les condicions de mobilitat dels treballadors de les empreses dels polígon, i planteja les necessitats que es tenen per a millorar els accessos a la zona industrial com és el cas del polígon El Pla, de l’accés al pla des de la carretera Alzira-Algemesí i les retencions en la redona de la ITVE. En el cas del polígon de Materna, el projecte és de 9.280,70 € i la Conselleria finança 8.252,20 €. En este cas, el que es finança és també el portal web, que és obligatori per a tots els polígons, els gastos registrals i el pla d’emergència, un pla que el president de l’entitat, Pedro Andrés, valorava enormement i el considera molt necessari. Andrés, a més, considera que esta subvenció és el tret d’eixida per a millorar i condicionar esta zona industrial privilegiada ja de per si per la seua ubicació. El president de l’EGM de Materna apunta també com a necessitats que caldrà anar cobrint el pla de mobilitat, per tal de definir la pròxima connexió amb el nou pont de Xàtiva i el planejament d’una redona que ja han sol·licitat per a millorar l’accessibilitat al polígon amb el nou pont. I també l’aportació de 18.000 euros per part de l’Ajuntament amb la constitució de l’EGM. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Sanitat i el Comité d’Empresa firmen un acord per a millorar les condicions laborals del personal subrogat de la Ribera

La Conselleria de Sanitat i el Comité d’Empresa del Departament de Salut de la Ribera han signat un primer acord per a millorar les condicions laborals del personal subrogat. Després d’anys de reivindicacions, culminades amb la vaga del passat mes de juny, es dona un primer pas cap a la creació d’un nou conveni laboral. El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, visitava hui l’hospital de la Ribera per a signar este acord valorat en 2,6 milions d’euros. Entre les mesures que es recullen, destaquen el complement al 100% del salari en cas de baixa, la revalorització d’aspectes retributius que estaven congelats i una millora en el còmput general d’hores. A més, s’igualen les condicions del personal subrogat a les de l’estatutari a l’hora de rebre el salari variable. Per al conseller, este acord, el primer des de la reversió de la gestió en 2017, suposa un avanç molt important per a la millora de les condicions laborals del personal subrogat de l’Hospital. Per la seua banda, el Comité d’Empresa valorava positivament este acord com un primer pas necessari cap a la millora definitiva dels drets laborals del personal subrogat. Assenyalava que algunes de les seues reivindicacions històriques s’han fet realitat amb este nou document, una situació que donarà tranquilitat als professionals i reduirà la conflictivitat a què estava sotmés el departament. Ara bé, l’acord no és definitiu i queda molt de camí per fer. L’acord s’ha signat després que Hisenda haja donat llum verda a un preacord que ja s’havia fet. L’objectiu de Sanitat ara és establir un procés voluntari perquè el personal subrogat passe a ser estatutari. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Hui comença la zona blava gratuïta fins que s’acabe el mes d’agost

Com cada estiu, al llarg d’este mes, la zona blava d’estacionament (ORA) serà gratuïta des de hui divendres 1 d’agost fins al diumenge 31 d’agost. Els usuaris hauran de tornar a abonar les tarifes pertinents el dilluns dia 1 de setembre. Es tracta d’una mesura que ja es ve realitzant en els últims anys i que resulta beneficiosa tant per al veïnat com per a les persones que puguen visitar la nostra ciutat al mes d’agost. Vicent de la Concepción, regidor encarregat d’este servei, ha manifestat que es tracta d’una mesura que pretén flexibilitzar l’estacionament a la ciutat d’Alzira al període estival. Amb la inactivitat del servei d’aparcament regulat es facilita als veïns l’estacionament dels vehicles en la via pública al llarg de tot el mes d’agost. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Agenda Festes de Barris i Partides 2025: 1, 2 i 3 d’agost

Festes del Forn de Carrascosa Hui comencen les Festes del Forn de Carrascosa, una més de les Festes de Barris i Partides. A hores d’ara ja ho tenen tot preparat perquè comencen les festes esta nit. A les 22:00, sopar sobaquer a l’aparcament del Casinet, obert a tot el públic que hi vulga assistir. A continuació, discomòbil patrocinada per la Coordinadora de Festes. Demà, encetarà la jornada el campionat de truc i parxís, un campionat històric de la festivitat. Després serà el dinar, i a les 17:00 concurs de disfresses i cercavila. Després del sopar sobaquer, serà el torn de la verbena a càrrec del duo Hechizo, i a les 00, rifa de les olives de l’Olivera del Casinet. Ens contava Javi Sanchis, president de la festa, que la primera rifa de les olives coneguda data del 1904, fa 121 anys, i que sempre ha sigut l’element central de la festa. Perquè, a diferència d’altres, les festes del Forn de Carrascosa no van dedicades a la imatge d’un sant, sinó a l’Olivera del Casinet. Diumenge tindrà lloc la ja tradicional Volta a peu a les 9:30 del matí, seguida de l’esmorzar. A les 12 del migdia, festa de l’escuma, i per a finalitzar la festa, un dinar. Festes de Sant Llorenç  Les festes de Sant Llorenç al barri de la Graella s’encetaren ahir amb el tradicional concurs de truites que assaboriren tots els festers. Una festa que continua des de hui i fins diumenge amb els tradicionals esmorzars a les deu i mitja, dinar de germanor i les activitats pròpies de cada dia. Hui divendres, vi d’honor a càrrec dels clavaris, i després playbacks. Demà al matí i diumenge, jocs d’aigua, i per la vesprada activitats per als xiquets a partir de les cinc. Dissabte a la nit la discomòbil, i ja diumenge dia per a honorar el Sant, amb una missa de campanya a partir de les 20.30 h i després la processó pels carrers de la barriada. Una barriada que té arrelada la festa des de 1934, triant a Sant Llorenç com a protector, ja que és el sant que va morir a les graelles. Raül Gallart recorda que les festes de Sant Llorenç formen part de l’herència comuna del veïnat que passa de pares a fills. Festes de la Vila El barri de la Vila tanca este cap de setmana la seua festa en honor de la Verge dels Àngels. Com tots els dies, l’av. Luis Suñer acull les diferents celebracions. Hui, la festa comença amb un sopar. A continuació, discomòbil i festa de l’escuma. Demà, dia gran de la festivitat, s’honora la Verge dels Àngels amb un dinar, i tot seguit la Missa a l’església de Santa Caterina. Després tindrà lloc la tradicional Processó de la Verge dels Àngels, amb el seu recorregut habitual pel barri de la Vila d’Alzira. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Municipis de la Ribera i la Safor, entre ells Alzira, s’unixen per a crear una oficina supramunicipal de prevenció d’incendis a la Serra de Corbera

Alzira, Tavernes de la Valldigna, Benifairó, Corbera, Favara i Llaurí s’han unit per a fer una gestió forestal comuna de la Serra de Corbera, la Serra de les Agulles. Una iniciativa en la qual s’ha treballat durant els últims anys i que ahir, en una primera reunió sota el paraigües del Consorci de la Ribera, va fer un primer pas. La iniciativa contempla la creació d’una Oficina Supramunicipal de Prevenció d’Incendis Forestals amb seu a Alzira, així com la posada en marxa d’una brigada forestal compartida, un servei de trituració de restes agrícoles i un ramat bomber per a la gestió del combustible vegetal. Es preveu, a més, desenvolupar polítiques d’autoprotecció en urbanitzacions, promocionar la ramaderia extensiva, l’agricultura regenerativa i el voluntariat ambiental, i crear un banc de terres per facilitar el nou accés a l’activitat agrària i forestal. També es vol fer una denominació d’origen lligada a la Serra. Tot, com explicava el tècnic de Medi Ambient, Sergi Abril, per a reduir el risc d’incendis, recuperar el mosaic agroforestal tradicional i reactivar l’economia rural: entendre la Serra de Corbera com un concepte global i compartit. L’objectiu ara és presentar el projecte a pròximes convocatòries de finançament europeu, i així fer de la gestió de la Serra de Corbera un model innovador de governança compartida alineat amb els objectius climàtics de la Unió Europea. Per la seua banda, l’alcalde d’Alzira, Alfons Domínguez, es mostrava satisfet per la posada en marxa d’este projecte del qual ell mateix va ser impulsor, i que ara està en mans del Consorci de la Ribera per a coordinar-lo a nivell supramunicipal. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Ajuntament d’Alzira reclama la competència per a decidir la instal·lació de macroplantes fotovoltaiques

L’Ajuntament d’Alzira ha aprovat la moció presentada per La Ribera en Bici i la Coordinadora per la Ubicació Racional de les Energies Renovables contra el Decret que retalla les competències municipals a l’hora de decidir la instal·lació de macroplantes fotovoltaiques als termes municipals. Els 77 col·lectius que promouen esta moció s’han mostrat a favor de les energies renovables, especialment la solar, i les han proposat com alternatives per a resoldre nombrosos problemes. I molts Ajuntaments també ho han fet: per exemple, el d’Alzira ha instal·lat plaques solars als centres educatius del poble per autoabastir-los. Ara bé, consideren que els projectes de macrocentrals són innecessaris pel greu impacte ambiental, agrícola i social que impliquen; per això, es demana que s’anul·le tota aquella legislació que permet aprovar estos projectes, i es vol que els Ajuntaments puguen decidir sobre el tipus de projectes d’energies renovables que es poden instal·lar en sòl no urbanitzable. A més també, consideren que després de l’última dana es fa indispensable una revisió del PATRICOVA per adaptar-lo a la nova realitat, per tal de prohibir instal·lacions de producció o emmagatzematge d’energia en zones inundables o amb generació de riscos per escorrentia. La proposta va comptar amb els vots de PSOE, Compromís i UCIN, el vot en contra de PP i Vox i l’abstenció del grup de no adscrits. Amb l’aprovació per part de l’Ajuntament d’Alzira són ja més de 30 els municipis que han rebutjat el Decret, i demanen l’anul·lació dels articles que pretenen restar estes competències als Ajuntaments. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Hospital de La Ribera incorpora una nova refrigeradora d’última generació més eficient i sostenible

L’Hospital Universitari de La Ribera ha incorporat una nova refrigeradora d’última generació per a la climatització de les seues instal·lacions. Esta inversió, que ascendix a 240.000 euros, s’emmarca en el pla de renovació d’equips i infraestructures del centre, i representa un avanç en confort per a pacients i professionals, eficiència energètica i sostenibilitat. El nou equip, que substituïx a una antiga refrigeradora amb tecnologia obsoleta, oferix una potència major i, a més, reduix el consum d’electricitat en un 20%. A més de la seua eficiència energètica, la nova refrigeradora suposa una millora en el confort tèrmic dins de l’hospital. La seua avançada tecnologia garantix una climatització més estable, silenciosa i precisa. I ja per últim, cal recordar que amb este nou equip es reduirà en unes 78 tones anuals les emissions de CO₂ a l’atmosfera. Per un altre costat, l’equip utilitza el gas refrigerant R-1234ze, un dels més avançats del mercat pel seu baix impacte ambiental i mínim potencial de calfament global. A més este equip utilitza com combustible gasos amb mínim impacte ambiental. Segons explica el subdirector econòmic de l’Hospital, Emilio Marqués, a esta inversió li seguiran altres en la mateixa línia i s’incoporarà  una nova refrigeradora a la zona de quiròfans. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial