NOTÍCIES

L’Ajuntament d’Alzira valora positivament l’avanç en les millores de l’Hospital de la Ribera

Un dia més, seguim parlant de l’ampliació de l’aparcament de l’Hospital de la Ribera. Des de l’Ajuntament d’Alzira han valorat positivament que s’inicien els tràmits per a expropiar els terrenys. Ara, esperen que l’ampliació es faça de manera àgil i completa, i que només siga l’inici de les millores que l’Hospital de la Ribera necessita. L’alcalde, Alfons Domínguez, ha assenyalat que des de l’inici d’esta legislatura s’ha fet un esforç per part de l’Ajuntament d’Alzira per a solucionar esta situació, amb diverses reunions amb el Departament de Salut, la Conselleria de Sanitat i la Diputació de València. En esta línia, ha destacat que és l’Ajuntament qui connecta l’estació de RENFE amb l’Hospital mitjançant un servei propi de transport, sense cap suport supramunicipal. Amb tot això, l’alcalde proposava, primer, establir una línia freqüent de transport públic que connecte els municipis de la Ribera amb l’Hospital; segon, remodelar la CV-510 per part de la Diputació de València, creant un nou accés amb una segona redona d’entrada, fet que milloraria la seguretat i accessibilitat. I tercer, l’adequació d’un carril ciclopedestre que connecte el llavador de l’Alquerieta amb l’hospital. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Ciutadans Alzira denuncia que els arbres plantats junt al Mercat d’Abastos es troben en estat d’abandó

Des de Ciutadans Alzira denuncien que els arbres plantats per l’equip de govern a la zona del Mercat d’Abastos es troben en total estat d’abandó. Critiquen que esta actuació, que va ser anunciada per l’Ajuntament com a part de l’estratègia per a generar nous espais verds a la ciutat, hui és un clar exemple de deixadesa i incoherència. Lamenten des de Ciutadans que alguns d’estos arbres presenten un estat deplorable, malgrat el cost elevat que va suposar esta actuació i la propaganda institucional que la va acompanyar. Resulta paradoxal, manifesten des del partit, que l’equip de govern es gaste milers d’euros en viatges amb el pretext de crear refugis climàtics i una suposada mega ciutat verda, quan en la pràctica ni tan sols són capaços de mantindre en condicions un simple arbre. Per este motiu, Ciutadans Alzira ha anunciat que exigirà explicacions per escrit i responsabilitats al regidor delegat. Ciutadans presentarà una moció en el pròxim ple municipal perquè s’adopten mesures immediates de manteniment i reposició de l’arbrat urbà, així com un control efectiu dels diners públics invertits en actuacions que no han donat els resultats promesos, segons manifesten des del partit. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El PP d’Alzira critica la gestió del govern municipal en la neteja dels carrers i barris de la ciutat

Des del Partit Popular d’Alzira han denunciat l’estat de brutícia, deixadesa i abandó que patixen, segons els populars, molts barris i carrers de la ciutat. Assenyalen que el veïnat els fa arribar les seues queixes davant la falta de neteja, el mal estat dels espais públics i l’escassa resposta del govern municipal actual. Des del PP destaquen que són conscients de l’incivisme que existix entre una part de la ciutadania, però subratllen que el problema està en la gestió, en que la ciutat està més bruta que fa uns anys. Els populars no culpen ni qüestionen la faena dels operaris de neteja, que treballen de manera professional i constant, sinó que valoren i reconeixen el seu esforç diari. El problema, per al partit, està en la gestió política, en una falta de planificació, control i voluntat d’oferir solucions reals així com una mancança de mesures efectives. El tripartit que governa Alzira, manifesten des del PP, no està a l’altura de les necessitats d’una ciutat que mereix estar neta, cuidada i ben gestionada. Les imatges de contenidors desbordats, carrers plens de brutícia, papereres sense buidar i solars abandonats s’han convertit en una cosa habitual, afigen. Des del Partit Popular exigixen al govern municipal que assumisca la seua responsabilitat i prenga mesures urgents per a revertir esta situació. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La Policia Nacional deté en Algemesí un home de 31 anys per estafar 85.550 euros a la seua àvia

Agents de la Policia Nacional d’Alzira han detingut en la localitat d’Algemesí un home de 31 anys per estafar 85.550 euros a la seua àvia, una dona d’avançada edat. La víctima va firmar diversos documents bancaris i va facilitar les claus del seu compte al net sense ser conscient, aprofitant este per a buidar els diners del seu compte. La dona, en personar-se amb posterioritat en la sucursal per a traure diners, es va adonar que a penes li quedaven 47 euros en el compte. El net va realitzar extraccions de diners i transferències. Després de les investigacions realitzades, els agents han procedit a la detenció de l’autor dels fets i net de la denunciant, manifestant que va sostraure els diners per a participar en apostes i jocs d’atzar. El detingut ha sigut posat a disposició judicial. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Indumentària Gresa es queda amb la majoria dels lots per a vestir les Falleres Majors d’Alzira, excepte els cancans i els calcetins

Indumentària Gresa s’ha quedat la major part dels lots per a vestir a les falleres majors d’Alzira i les seues corts. Enguany s’han presentat cinc indumentaristes, tot i que recordem que en les bases es contempla que si s’adaptaven al màxim del pressupost de la Junta Local Fallera, tindrien preferència les empreses radicades en Alzira. Enguany, el lot de cancans i sinagües serà per a Margarita Vercher, que repetix. L’artesana alzirenya Elvira Bella s’ha quedat el lot de calcetins, i la resta de lots se’ls ha quedat Gresa Indumentària fallera, que vestirà a les falleres majors d’Alzira i les corts d’honor per complet. D’esta manera, l’empresa alzirenya complix un dels objectius que tenia des de fa dos anys, i s’aconseguix, al mateix temps, que la major part de la indumentària es quede en empreses alzirenyes. Fins al mes d’octubre no es podrà conèixer el resultat final. A hores d’ara, la Junta Local Fallera ha escollit els colors de l’espolí Alzira, però serà ja en la tardor quan es podran vore els espolins que estan confeccionant, ara mateix, Vives i Marí.   Moció de censura fallida a la JLF D’altra banda, la presidenta de la Junta Local Fallera, Paqui Vallés, no ha volgut pronunciar-se al voltant de la situació interna de la junta, que ha viscut un amago de moció de censura i una reunió on els presidents de les falles alzirenyes han llegit un escrit de malestar amb l’entitat. Recordem que ara fa una setmana es desvelava un intent de moció de censura que no va prosperar en no coincidir amb la presentació d’un candidat alternatiu. Este dilluns, els presidents de les falles resumien en un manifest el malestar davant actuacions de la Junta Local Fallera en les passades festes, com va ser el trasllat al Gran Teatre del lliurament de premis. Paqui Vallés, al programa El dia per davant, no ha volgut fer comentaris al respecte. Entén que tot allò que afecte a l’organització de les falles es parla entre la Junta Local Fallera i els presidents, de portes cap endins. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:

Leo Ramírez, fitxatge de 10 per a l’Alzira

La UD Alzira seguix la seua reconstrucció amb el seu 13é fitxatge, el fi migcampista canari Leo Ramírez. Un excompany seu a la Nucia i Atzeneta, l’exjugador de la UD, Carlos Carrasco, el descriu així com a un altre fitxatge, al lateral esquerre Jorge Ruiz. L’escoltem a partir del minut 16’26”.  

Or i plata per al CPV Alzira en les finals de raspall

Cara i creu en el CPV Alzira. Lucía Aguado va guanyar la final de raspall de 3a categoria i Edu López-Pintor va perdre la seua 25-20 i 3 vals per a guanyar. Ell mateix ens ho conta a partir del minut 18’20”  

L’Ajuntament d’Alzira inicia el tràmit per a tornar els diners de l’IBI rústica d’aquelles parcel·les agrícoles afectades per la dana

L’Ajuntament d’Alzira ha aprovat la devolució de l’IBI rústica de l’any 2024 als propietaris de les parcel·les afectades per la dana. El consistori ja està treballant en la tramitació de les devolucions, i la previsió és que els pagaments s’inicien en l’últim trimestre d’este 2025. Recordem que esta devolució de l’Impost sobre Béns Immobles es troba dins de les mesures establertes pel Reial decret-llei estatal 6/2024, de 5 de novembre, per a pal·liar les conseqüències econòmiques dels desastres provocats per la riuada del 29 d’octubre. Així, a Alzira la devolució es farà d’ofici; és a dir, que serà automàtica, sense que els contribuents hagen de fer cap tràmit ni sol·licitud. Andrés Gomis, regidor d’Hisenda, explicava que l’objectiu de l’Ajuntament és evitar tràmits i cues per tal que els propietaris de les parcel·les afectades puguen rebre la devolució de la manera més ràpida i efectiva possible. Per als propietaris que tenen el pagament domiciliat, que són la majoria, l’ingrés es farà de forma automàtica al compte corresponent. En el cas d’aquells que no el tinguen domiciliat, l’Ajuntament els està fent arribar un requeriment en què es demana el full de manteniment de tercers, per tal que especifiquen el compte on rebran el pagament. La previsió és començar a fer els ingressos en l’últim trimestre del 2025, degut al gran volum de rebuts de l’IBI rústica a retornar, ja que són moltes les parcel·les afectades pel temporal. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial