NOTÍCIES

El PP d’Alzira denuncia que l’equip de govern municipal no els haja fet arribar encara la memòria de danys per la dana

El PP d’Alzira denuncia que fa set dies van registrar i difondre una nota de premsa reclamant a l’Equip de Govern la memòria de danys remesa al Ministeri per a optar a les ajudes per la DANA d’octubre de 2024. A dia de hui, critiquen que seguixen sense rebre ni un sol full. Els populars assenyalen que el Síndic de Greuges ja tramita la seua queixa per vulneració del dret fonamental d’accés a la informació pública. A més, les filtracions d’aigua al partit del Family Cash l’altre dia al Palau d’Esports fa més urgent conéixer l’estat real de la coberta i el destí dels fons sol·licitats. Des del PARTIT Popular assenyalen que l’alcalde va assegurar en premsa que la reparació de la teulada rondarà els 800.000 €, quan els primers informes municipals parlaven de poc més de 250.000 €. Ni els grups polítics ni la ciutadania, afegixen, han pogut contrastar estes xifres perquè la memòria continua “en algun calaix”, tot i les seues reiterades peticions per registre i en ple. Així doncs, des del PP sol·liciten el lliurament immediat de la memòria de danys i de tots els informes tècnics i econòmics annexos; el calendari de licitació i obres per a reparar el Palau abans de la pròxima temporada esportiva; i la compareixença pública del regidor responsable per a explicar els canvis de valoració i la gestió de les ajudes estatals. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’alzireny Juan Benavent rep el Premi Crisàlide a Millor Actor Revelació pel seu paper a l’obra de teatre “Laila”

L’alzireny Juan Benavent ha sigut el guanyador del Premi Crisàlide a Millor Actor Revelació. L’Associació d’Actors, Actrius i Professionals Valencians ha decidit atorgar-li este reconeixement pel seu paper en l’obra Laila, escrita i dirigida per Bruno Tamarit. Juan Benavent ens contava a El dia per davant que esta obra és la primera peça teatral amb text feta per la companyia Juno, la seua companyia, creada i dirigida per ell mateix i per Bruno Tamarit, qui és, a més del director de l’obra, la seua parella. Laila és una obra que tracta sobre una xica amb TDAH, Transtorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat, Juan Benavent interpreta al professor que intenta ajudar-la. El guardonat ens parlava sobre la creació de la companyia i les alegries que li ha portat esta primera obra de teatre amb text. Amb motiu del premi Crisàlide, Juan Benavent va ser rebut el passat diemcres a l’Ajuntament d’Alzira per l’alcalde, Alfons Domínguez, i el regidor de Cultura, Israel Pérez, per a donar-li oficialment l’enhorabona. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:

Alzira acull la presentació del llibre “Retales después de la tormenta” en solidaritat amb els afectats per la dana

La solidaritat amb els damnificats per la dana continua amb iniciatives com la que es presentà ahir a la Biblioteca municipal d’Alzira. En concret, es va presentar el llibre Retales después de la tormenta, una recopilació d’obres d’autors i autores alzirenyes a benefici d’un centre escolar afectat pel temporal. Es tracta d’un projecte coordinat pel director del club de lectura, José Luis Monroy, que compta amb relats, contes i poesies d’autors d’ací d’Alzira com Juan Pablo Giner, Delia Climent o Ángel García, però que també compta amb la participació d’escriptors d’altres punts d’Espanya. Els relats, les poesies, no parlen de la dana; tot el contrari, precisament l’objectiu que té este llibre és deixar-la enrere. A partir d’ara, Retales después de la tormenta es podrà trobar a les llibreries a un preu de 16 euros, i els diners aniran destinats a ajudar al col·legi de Benetússer Nuestra Sra del Socorro, que va patir importants desperfectes per la riuada del passat mes d’octubre. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a CulturClau: I ací l’informatiu sencer:

Agenda cultural: 13 de juny de 2025

La 27a edició de “Jazz al carrer” ja ha començat. El preludi, ahir, amb la primera sessió de jazz a casa. I hui, la Casa de la Cultura alberga un final que és un principi: conclou la temporada de jazz i cinema de manera conjunta i s’inicia “Jazz al Carrer”. I com és habitual, la pantalla gran de l’auditori s’unix a la música de jazz del Claustre i el programa és ben complet. Tot començarà a les huit de la vesprada amb la sessió de cinema. En este cas, amb la pel·lícula Un dia volveré, una comèdia de Martin Ritt on el jazz és el protagonista, i on també ho és una bona nòmina de músics i actors dels anys seixanta. Tot seguit es farà, al mateix claustre, una picadeta de cloenda del cicle de cinema i de jazz, i acabarà amb un concert al claustre de la Casa de la Cultura a partir de les 22:30, a càrrec de Nina Dinamita & La Swing Milicia, un grup creat per dones. I dissabte acaba este primer cap de setmana de “Jazz al carrer” amb el concert, a les 22:30, de Plena 79 Salsa Orchestra. Serà a la Plaça del Carbó. El president de l’Aljazzira Jazz Club, Xavier Ramírez, explicava l’ambient més informal i festiu del jazz al carrer, que recordem és totalment lliure i gratuït. I també continuem, una setmana més, amb el cicle de “Música al Claustre 2025”. Demà, la Casa de la Cultura acollirà a les 19:00 el concert de l’orquestra de cambra de la Societat Musical d’Alzira, sota la batuta d’Enrique Llorens. Les entrades, a 3 euros i 2 a preu reduït, poden adquirir-les a notikumi.com. I no s’acaba la música, perquè diumenge serà el torn de l’Orfeó de Sueca i la Coral Polifònica Ciutat d’Alzira, que ens brindaran un concert dins de l’edició 22 de la Campanya de concerts d’intercanvis musicals. Bernardo Garés, president de la coral, ens feia un xicotet avanç del repertori que interpretaran. El concert serà a les 19:00 al Claustre de la Casa de la Cultura. L’entrada, lliure fins completar aforament. I per últim, els recordem que esta vesprada Alzira celebra la Setmana Internacional dels Arxius. Així, l’Arxiu municipal obrirà les seues portes a la ciutadania per a mostrar el ric patrimoni documental de la ciutat. La jornada inclourà dos visites guiades. I després, a les 20:00 tindrà lloc al mateix Arxiu una xarrada-debat, oberta al públic, sota el títol “Informació, poder i democràcia”. Pots escoltar ací les entrevistes realitzades a CulturClau:

Josep Fayos, subcampió d’Espanya sub-20 de 50 m. braça

Josep Fayos ha millorat el 3r lloc de l’anterior campionat d’Espanya  sub-20 en la distància de 50 m. braça amb la medalla d’argent. Dissabte buscarà la seua segona medalla en 50 lliures, on fa uns mesos va aconseguir la plata al campionat d’Espanya d’hivern celebrat a Sabadell. Escolta la vicepresidenta, Vero Montalvà, a partir de 16’03”

Mar Chordà ni se’n va ni pensa anar-se’n: seguix al seu escó com a membre d’UCIN mentre amplia la denúncia contra Enrique Montalvá

Mar Chordà ha declarat este matí per a contestar a la passada roda de premsa convocada pel grup polític d’UCIN Nacional i Enrique Montalvá. La regidora alzirenya ha assegurat que no deixarà de ser membre del partit i que tampoc abandonarà el seu escó dins de l’Ajuntament. A més, ha anunciat que ha ampliat la denúncia a Montalvá. En primer lloc, Chordà ha desmentit que l’objectiu encobert de la denúncia fora dur a terme una moció de censura a l’actual alcalde, Alfons Domínguez. També ha negat que s’haguera reunit amb el partit Ens Uneix, ja que la reunió va ser en Natàlia Enguix en qualitat de vicepresidenta de la Diputació i delegada d’Igualtat, no com a membre d’este partit. La regidora ha incidit en que des del 29 de novembre s’ha posat repetidament en contacte amb UCIN Nacional i que en la majoria de casos no ha rebut cap resposta, al contrari del que varen assenyalar des del partit a la roda de premsa del passat 3 de juny. I en esta línia, ha criticat amb contundència al president d’UCIN Nacional, Ángel Montealegre, i a la coordinadora del partit a la Comunitat, Gemma García, per amenaçar amb expedientar-la si no marxa del partit. Així, Chordà ha afirmat que no abandonarà el partit ni deixarà el seu escó com a regidora; precisament perquè encara no ha rebut cap expedient sancionador per part de la direcció nacional d’UCIN. Chordà ha presentat una ampliació de la denúncia, però no ha fet declaracions sobre el contingut ni la qualificació de la nova ampliació; ho ha deixat en mans de la Justícia. Així mateix, ha denunciat que UCIN ni complix els estatuts ni té un Pla d’Igualtat que, a més, ella ha demanat repetides voltes. I ha tornat a criticar Compromís i PSOE per la seua connivència amb el regidor Enrique Montalvá. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Vaga del personal subrogat al Departament de Salut de la Ribera: èxit segons els convocats, només un 23% d’adhesió segons Conselleria

Hui s’ha iniciat la vaga en protesta per la situació laboral dels 1.200 treballadores i treballadors subrogats del departament de Salut de la Ribera. Des del comité, parlen d’un seguiment de la vaga molt significatiu. Per la seua part, des de Conselleria de Sanitat parlen només d’un 23% d’adhseió a la convocatòria. El comité de vaga ha assenyalat que hi ha hagut adhesions i seguiment de persones de tots els serveis de l’hospital i també de tots els centres de salut. De fet, la vaga ha començat amb una concentració a les 10:00 davant les portes de l’Hospital i a continuació s’han manifestat recorrent el perímetre del centre. Enrique Martínez Gil, president del Comité d’Empresa, considera que l’impacte de la convocatòria està sent molt significatiu, també pel que es referix als serveis. I és que, segons comentava, s’han hagut de suspendre intervencions quirúrgiques, consultes externes i altres serveis, degut a l’elevada adhesió dels professionals. I ha lamentat que la ciutadania haja hagut de vore eixa aturada en l’atenció, assenyalant al conseller de Sanitat com el vertader responsable. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Ajuntament d’Alzira demana 700.000 euros a l’IVACE per als polígons de Materna i del Pla

L’Ajuntament d’Alzira demana a l’IVACE inversions per a adquirir els terrenys que facilitaran la entrada al polígon de Materna amb el nou pont de Xàtiva. Es tracta de la convocatòria plurianual per a la modernització de polígons industrials: l’Ajuntament demanarà inversions per al polígon de Materna i del Pla, ambdós polígons que ja compten amb entitat de gestió i modernització. En el cas del polígon de Materna, l’Ajuntament ha demanat al voltant de 200.000 euros destinats a comprar terrenys per tal d’ampliar i millorar els accessos al polígon. Una inversió que es vincula amb el projecte de la Direcció General de l’Aigua d’Ampliació del Barranc de la Casella per a evitar inundacions, projecte que desplaça el pont de Xativa cent metres respecte de l’actual. Andrés Gomis explica que esta ajuda servirà per a dignificar l’accés a la zona de Materna, i el primer que es farà és comprar els terrenys per a fer-ho. La segona ajuda s’ha demanat per a El Pla, per aconseguir que este polígon es convertisca en una àrea industrial avançada, una etiqueta que sols tenen algunes polígons industrials valencians segons la Llei de promoció de polígons industrials. Amb l’ajuda sol·licitada, de 500.000 euros, es vol millorar la seguretat contra incendis i de la zona d’aparcament de camions, un directori d’empreses, càmeres de seguretat i millores de vials, entre altres. Estes ajudes complementaran les que han demanat les respectives entitats de gestió i modernització per tal d’avançar en els projectes de millora de les zones industrials de manera conjunta. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial