NOTÍCIES

• El projecte Canya a la Canya celebra el seu seté encontre a Alzira amb un plantació de bosc de Ribera.

Este dissabte 29 de novembre, el Pont de Ferro d’Alzira acollirà la VII Trobada “Canya a la canya”, una iniciativa organitzada per la Fundació Limne que reunirà voluntaris i voluntàries de diversos municipis de la Ribera Alta i Baixa implicats en projectes de restauració fluvial.

Amb esta trobada, els participants es convertiran simbòlicament en guardians del Xúquer, tot reforçant el vincle entre la ciutadania i el patrimoni natural de la comarca. A més, es duran a terme tasques de restauració ecològica per combatre espècies invasores com la canya i afavorir la recuperació de la vegetació autòctona.

L’objectiu d’esta trobada és també fer balanç del projecte Canya a la Canya en el Xúquer. Recordem que el projecte Canya a la Canya està gestionat pel Consorci de la Ribera i s’ocupa de recuperar la Ribera del riu Xúquer des de Sumacàrcer fins a Cullera. Al llarg d’estos anys s’estan fent intervencions en les riberes del riu, com és el cas d’Alzira per acabar amb les plantes invasores com ele canyes, s’ha recuperat vegetació autòctona, retirada de material obstructiu, transformació de zones de cultiu abandonades com a espai fluvial i estabilització i reculada de marges. Les accions dissenyades per este gran corredor verd involucren una superfície de 124.358 m² al llarg de 75 km del riu Xúquer, al seu pas pels municipis. El projecte presentat pel Consorci la Fundació Limne ha estat finançat amb 3.747.949,03 € per la Unió Europea a través del Ministeri per la Transició ecològica. L’activitat de demà forma part de les accions de voluntariat ambiental i de participació. Per això demà la jornada es tancarà amb la creació del Consell de participació del projecte.

La jornada començarà a les 10.30 hores i està oberta a tota la població, i es poden inscriure a través del formulari   https://forms.gle/M6PVHSJgY5YZZVJt5.

També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial