NOTÍCIES

La Mancomunitat de la Ribera complix 30 anys amb un extens programa d’activitats

La Mancomunitat de la Ribera Alta complia ahir 30 anys d’història i ho celebrarà al llarg de l’any amb una programació d’activitats extraordinàries. L’ens comarcal presentava divendres estes activitats que es celebraran amb un logotip especial del trenta aniversari. En la presentació, la presidenta de l’entitat recorda com va nàixer la Mancomunitat l’any 1996 a l’Alcúdia, sent el primer president Francesc Signes . Una agrupació de vint i dos municipis i una entitat local menor que partia del consens i de la unió dels municipis per a convertir-se en una comarca amb entitat pròpia. Ara en són 35 municipis els que en formen part i ja ha assolit una sèrie de serveis dels que gaudixen els 235.000 habitants de la Ribera Alta.

Momparler va agrair el treball realitzat al llarg dels anys per totes les persones que han format part de l’entitat i presentar un programa que abarca activitats en tots els serveis de l’ens comarcal, a més d’activitats conjuntes com serà una trobada de mancomunitats o la publicació d’un llibre comarcal. Així mateix, Momparle aprofita la presentació dels actes per a denunciar que tot i tindre trenta anys d’història, el fet comarcal encara no està molt clar per algunes institucions, en este cas la Generalitat Valenciana que havia reduït les subvencions a etes entitats.

L’àrea de promoció econòmica està preparant diverses activitats com una taula redona sobre neuromàrqueting, un encontre comarcal d’Agències d’Ocupació i Desenvolupament Local de la Ribera, el taller ‘La Ribera i Europa’ o una jornada de promoció del comerç de proximitat amb motiu del dia del comerç local. En una altra data assenyalada com el dia del consum responsable es durà a terme l’activitat que desenvoluparà el Servei d’Informació al Consumidor mitjançant una campanya de sensibilització.
Pel que fa a l’àrea de Joventut, tindran lloc la segona edició del Guardó Jove de la Mancomunitat, l’aprovació del II Pla Jove i activitats com el IX Fòrum Jove. D’altra banda, el departament de Patrimoni organitzarà una jornada internacional d’intercanvi d’experiències de museus de la Ribera amb la presència d’experts europeus. A més, l’Agència d’Igualtat i Convivència impartirà una jornada formativa dirigida a professionals de l’àmbit social i educatiu. També aporten al programa les seues jornades temàtiques el departament de Serveis Socials amb l’atenció primària com a focus i l’Oficina Comarcal d’Habitatge, amb el tema de la mediació dels conflictes en matèria d’habitatge.
També té el seu lloc al programa l’últim servei incorporat per la Mancomunitat de la Ribera Alta, juntament amb les mancomunitats de la Ribera Baixa i la Safor i el Consorci de la Ribera: el Centre d’Acollida d’Animals, que celebrarà una fira animalista. Una altra cita obligada per als amants de la natura serà una cicloruta pel Camí Natural de l’Antic Trenet.
Des del departament d’Educació Ambiental es durà a terme el lliurament del Segell de Comerç Sostenible 2026, un distintiu que reconeix els establiments que treballen cada dia per a reduir residus, separar correctament i apostar per un consum més responsable, donant continuïtat a la iniciativa que ha començat en 2025. Finalment, es publicarà una revista especial de Nadal de Medi Ambient.
En definitiva, la Mancomunitat de la Ribera Alta presenta un extens programa per celebrar la fita dels 30 anys i continuar reivindicant la seua importància com a servei públic que connecta els 35 municipis de la comarca i una entitat local menor. Serà un any intens però, per damunt de totes les celebracions, el repte principal de 2026 serà servir a les més de 235.000 persones que habiten la Ribera Alta.
El programa complet d’actes està disponible i actualitzat en el següent enllaç

També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial