Els representants dels treballadors del Departament de Salut de La Ribera, junt amb altres departaments de la Comunitat Valenciana, s´ha concentrat esta setmana davant del Palau de la Generalitat per reclamar una solució urgent a la situació laboral del personal procedent de l’antiga concessió sanitària. Els professionals van denunciar el bloqueig que, segons afirmen, manté la Conselleria de Sanitat respecte a les seues reivindicacions.
El comité d’empresa reclama que es concrete de manera immediata el procés voluntari d’estatutarització del personal subrogat, amb un calendari definit i unes condicions clares. Així mateix, exigix l’obertura de la negociació d’un conveni col·lectiu que permeta garantir la igualtat efectiva entre el personal laboral i el personal estatutari del sistema públic de salut.
Segons els representants dels treballadors, la falta d’acords està provocant situacions de discriminació laboral que afecten directament la plantilla. Advertixen que esta situació genera desmotivació entre els professionals i afavorix la marxa de personal altament qualificat, una circumstància que podria repercutir en la qualitat assistencial que reben els pacients del departament.
Des del comité de La Ribera consideren que no hi ha motius que justifiquen la paralització de les negociacions i recorden que es tracta d’una reivindicació històrica. Per això, han advertit que, si la Conselleria de Sanitat manté la seua actitud d’immobilisme després de l’estiu, estudiaran ampliar les mesures de protesta per exigir una resposta definitiva a les seues demandes.


















