Hui ha tingut lloc la presentació del llibret ‘Descobrim les Instal·lacions Esportives’ de l’autor Alfred Aranda. L’obra, dirigida a l’alumnat dels centres educatius alzirenys, es tracta d’una guia didàctica que promociona el valencià mentre dona a conéixer l’esport a Alzira. La publicació ha sigut possible gràcies a la col·laboració entre les regidories de Cultura, Esports i Educació i el SERVAL, l’Oficina de Promoció del Valencià.
El seu autor, Alfred Aranda, ha exercit com a professor de valencià durant més de 35 anys. A esta obra se li poden sumar altres llibres didàctics com ‘Descobrim el Pont de la Natura’ del 2020 o ‘Descobrim el Gran Teatre’ del 2021. Les seues guies expliquen espais destacats d’Alzira mentre proposen activitats i jocs per aprendre valencià.
Per a este llibret ha comptat amb l’ajuda de l’esportista olímpica alzirenya Mónica Carrió, a més de la col·laboració del periodista David Chordà, Rosalia Felipe, membre del SERVAL, el tècnic d’esports Enric Taronger, Esther Endo i Elsa Esplugues en els dissenys, i les fotografies d’Ivan València. El llibre ha estat editat per Edicions 96.
En este cas, el nou llibre tracta d’unir l’esport amb el valencià. Amb 44 pàgines, el llibret conté 57 exercicis on els alumnes podran treballar aspectes com el lèxic esportiu, hàbits saludables, la dona en l’esport, esportistes alzirenys o la redacció de textos descriptius, narratius o dialogats.
En total s’han publicat 1000 exemplars, que prompte començaran a distribuir-se entre els clubs esportius i centres educatius locals, dirigits a l’alumnat de sisé de primària.
Israel Pérez, regidor de cultura, ha agraït a Aranda pel seu treball i ha destacat la tasca de l’Ajuntament d’Alzira per promoure l’ús del valencià en l’escola i en la vida quotidiana.



















