NOTÍCIES

AVA-ASAJA instal·la un reactor pilot per al cultiu de microalgues per a reaprofitar fruites que no poden ser comercialitzades

L’Associació Valenciana d’Agricultors ha instal·lat un reactor pilot per al cultiu de microalgues a la Finca Sinyent, cedit per SITRA. El principal benefici d’estes microalgues és revalorar fruites que, pel seu aspecte o per la maduració, no poden comercialitzar-se però que conserven un alt valor funcional.

Els investigadors d’este projecte, sota el títol Frutalga, estan treballant amb suc de taronja provinent de fruits descartats, que obtenen una segona vida com a font d’aliment per al creixement de determinades soques de microalgues. També s’han provat els resultats amb sucs de meló, magrana, caqui o kiwi. Esta fórmula, a més de ser tècnicament viable, resulta especialment innovadora, assenyalen des d’AVA-ASAJA, ja que l’ús de fruita exprimida com a substrat en cultius biotecnològics és encara molt poc habitual a escala internacional.

Les microalgues es desenvolupen en condicions controlades dins del reactor per al seu ús posterior en sectors com la cosmètica natural, els biofertilitzants agrícoles o els pinsos sostenibles per a alimentació animal. Així es permet no sols evitar el malbaratament d’aliments, sinó també convertir excedents agraris en productes útils i comercialitzables. A més, es reduixen les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle associades al tractament i eliminació de residus agroindustrials.

El projecte, liderat per AINIA i finançat per l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI), compta amb la participació de SITRA, AVA-ASAJA, l’IDiBE i Prospera Biotech.

  • Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial