El Teló de Pupetes organitza una escoleta d’estiu per a xiquets i xiquetes d’infantil

Alzira acollirà este estiu l’escoleta ‘emocionART’ per a xiquets i xiquetes de 2 a 6 anys. El Teló de Pupetes organitza esta escoleta d’estiu per a l’alumnat d’infantil, amb l’objectiu de treballar l’expressió emocional artística i teatral. Serà del 3 al 28 de juliol en horari de nou del matí a una del migdia. L’escoleta ‘emocionART’ oferix tallers d’expressió emocional a través de l’art, de teatre i expressió corporal, de creativitat sostenible i cuina creativa, així com jocs d’aigua, de lliure expressió i habilitats socials i treballs en grup per aprendre a relacionar-se. Els xiquets i xiquetes estaran acompanyats per professionals de la infància i les arts en estes activitats, que s’articularan a través del conte. Els tallers es desenvoluparan a la seu d’El Teló de Pupetes, en el carrer Verge de la Murta, 4, per a un grup reduït de 12 infants. La reserva de places pot fer-se per setmanes o per al mes sencer a través del correu eltelodepupetes@gmail.com o el telèfon 689 516 687. Més informació sobre preus i activitats a www.mirarosana.com.
Comença Jazz a Casa, una sèrie de concerts en residències particulars dins de la Mostra de Jazz al Carrer

Que els sembla tindre un concert en directe a casa? Eixa és la proposta de Jazz a Casa, un cicle dins de la Mostra de Jazz al Carrer que proposa concerts en cases particulars, a les quals pot acudir qualsevol amant del jazz i que comença esta nit a un xalet de El Respirall. Esta nit a la huit, Cristina Blasco Duo i Lucas Ibáñez acturan a Ca Àngels i Alberto, al carrer Serra de la Murta número 3 en El Respirall. Demà el torn serà per a Patricia Roca Duo i Roberto Capella en un xalet del Xavegó i dijous, una cita tradicional a Ca Claur al carrer Colon, 49 amb Sharay Duque i Roberto Capella. Concerts tots ells de duets amb músics que ja coneixen Alzira i volen participar en esta innovadora iniciativa. Hui fins i tot amb presència alzirenya. Per a facilitar l’accés a les cases, en concret la de demà que està més allunyada d’Alzira en la partida del Xavegó, des del club de jazz han posat indicacions des del cementeri i també es poden trobar les coordenades publicades en xarxes i en el tríptic.
L’alzireny Antoni Galdón, primer premi del certamen de contes infantils de Torrelavega a Cantàbria

L’escriptor d’Alzira Antoni Galdón s’ha proclamant guanyador de la tercera edició del certamen de contes infantils convocat per l’Ajuntament de Torrelavega, Cantàbria, amb el seu treball La lámpara mágica de los diez deseos. Al certamen s’han presentat 209 relats arribats de diversos països, segons informa l’Ajuntament de Torrelavega en un comunicat. Galdón s’ha adjudicat els mil euros del premi del certamen, mentre que els dos accèssits han sigut per a la càntabra Virgina Argumosa de Póo pel conte El malentendido de los Reyes Magos; i Juan Casas Ávila, de Tepeji del Río Hidalgo (Mèxic) per Larry, dotats amb 500 i 300 euros.
L’agenda del cap de setmana ve carregada d’activitats per a tota la família

Aljazzira Jazz Club torna a fer sonar el jazz a la ciutat amb la 24 edició de la Mostra de Jazz al Carrer, que enguany ens porta una bona mostra d’esta música tant a les places dels municipi com a les cases particulars. La mostra s’inicia esta nit amb la col·laboració del Club de Cinema Alzira, que posa punt i final a la temporada amb la projecció del documental Andrea Motis, la trompeta silenciosa. Després d’esta pel·lícula, els assistents gaudiran d’una picaeta i a les 22:30, primer concert de la Mostra al claustre de la Casa de la Cultura. El concert inaugural estarà a càrrec de l’orquestra de jazz del Conservatori Superior de Música de València sota la direcció del reconegut músic Jesús Santandreu. Demà continua la Mostra amb l’actuació del grup de soul Aretha i los Franklin a la Plaça del Carbó, davant de l’Ajuntament. Un concert ens durà la música soul més representativa dels 60 amb temes de la mateixa Aretha Franklin, Tina Turner, Peggy Lee o Natalie Cole. El concert serà demà dissabte a les 22:30. També demà, el Teló de Pupetes obri les seues portes a la ciutadania alzirenya de 10 a 13 hores de cara al nou curs. Este espai d’expressió escènica ja té preparat el nou curs amb vora una desena de tallers de teatre, benestar i relaxació. Les reserves tant per als tallers del curs 2023-2024 com per a la jornada de portes obertes poden fer-se a través de mirarosana1@gmail.com o el telèfon 689 516 687. La Biblioteca Municipal tanca este dissabte la programació d’animació lectora infantil amb una nova activitat que posarà punt i final a esta temporada. La contacontes Marta Pellicer oferirà el miniconte La escombra més guapa a la Bebeteca a les 11:30. A més, després del contacontes, hi haurà un taller per als menudets entre 2 i 6 anys. Continuem amb les activitats de dissabte al matí perquè demà arranca la 61 edició del Descens del Xúquer, enguany amb projecció internacional en l’etapa competitiva. Dissabte al matí, els participants de la prova popular remaran a partir de les 10:30 entre Sumacàrcer i Antella, eixint de l’Illa de l’Esgoletja per a finalitzar en l’Assut d’Antella. El recorregut del diumenge té eixida a les 11:30 en el Pont de Ferro de la nostra ciutat i finalitzarà en l’hangar de piragües d’Algemesí. Per la vesprada, els amants de la música clàssica tenen una cita a la Casa de la Cultura amb el cicle Música al Claustre. A les 19 hores, actuarà el quartet de corda Aletheia, guanyador del XIII Concurs de Música de Cambra d’Alzira. El grup provinent del Conservatori de València va ser aclamat per unanimitat, ja que va rebre el premi del jurat i del públic en este certamen que organitza la falla El Mercat, la Societat Musical d’Alzira i l’Ajuntament d’Alzira. També hi ha un altre concert, en este cas de música festera. El concert, organitzat per la Federació de Moros i Cristians de la Vila, durà a la plaça Germanies l’agrupació de la Societat Musical Ibn Jafadja, a les set i mitja de la vesprada. Amb un repertori dedicat a esta festa. Finalment, demà a les 19:30 l’Escola de Dansa Paso a Dos ha organitzat una gala solidària a benefici de la protectora d’animals Lacua. L’objectiu, recaptar fons per a cobrir les despeses veterinàries de la protectora i contribuir així a la continuïtat de la tasca que realitzen els voluntaris i voluntàries. Serà a les 19:30 al Gran Teatre d’Alzira. Entrades a 6€.
Alzira inaugura demà una exposició sobre l’artista Tonico Ballester amb l’obra donada per la seua filla

El Museu Municipal d’Alzira inaugura demà una exposició d’escultures, pintures i dibuixos d’Antonio Ballester Vilaseca, conegut com Tonico Ballester. L’obra exposada és una donació de la filla de l’escultor valencià que va donar el passat mes d’abril a l’Ajuntament, a l’espera d’instal·lar-se en un espai a propòsit. Este altruista llegat al poble d’Alzira completarà la visió de Ballester, Premi Nacional d’Escultura a Espanya en 1936 i a Mèxic en 1958. Amb antelació, Ana Rosa Ballester va donar en 2015 una efígie del novel·lista Blasco Ibáñez i en 2018, La muchacha en el lago. Alzira comptava amb destacades obres d’imatgeria realitzades per Ballester entre 1940 i 1944, fetes abans del seu exili a Mèxic. Les talles de la Verge de Lluch, la Immaculada Concepció, l’Oració de Jesús en l’Hort o el Crist jacent constituïxen en el seu estil obres mestres. I es per això que l’artista té una vinculació especial amb Alzira. Este llegat l’ha oferit la seua filla a l’Ajuntament amb l’objectiu que s’obrira una sala a propòsit perquè la gent puga conéixer l’obra de l’artista de primera mà. Una sala que està previst que s’ubique en les instal·lacions del retén de la policia local que han estat ja desallotjades des que es va inaugurar la nova central. Ana Rosa Ballester explicava que l’IVAM i altres museus de València tenen la major part de l’obra de Ballester, però considera que Alzira és un bon lloc perquè l’obra que li ha deixat siga accesible al poble. L’exposició s’inaugurarà demà a la sala d’exposicions temporal del MUMA a les set i mitja de la vesprada.
El narrador Domingo Chinchilla tanca el cicle de contacontes per a adults de la Biblioteca Municipal

El narrador Domingo Chinchilla tanca esta vesprada el cicle ‘Alzira, una illa de contes’. Un cicle de contes per a adults que es va iniciar el passat mes de febrer i que ha tingut molt bona acollida. La cita hui és a les set de la vesprada a la Biblioteca Municipal d’Alzira. El cicle es va iniciar amb una sessió col·lectiva de contacontes que formen part de l’Associació de Narradors Orals. Una associació que va signar un conveni amb la Biblioteca alzirenya per a fer un contacontes mensual destinat a adults. Per això han passat mes rere mes per Alzira contacontes com Almudena Francés, Núria Urioz i Vicent Cortés, que va estar a la residència municipal. Es tracta d’una iniciativa que es vol continuar duent a terme davant el bon resultat d’esta primera col·laboració. Domingo Chinchilla és narrador i actor i es dedica des de 1995 a fer contacontes per a jóvens i adults. En esta ocasió, la sessió s’anomena “Històries que conten” i tindrà com a protagonistes les històries arrelades en la literatura o en la cultura popular.
Les últimes actuacions de l’Encontre de Teatre i la inauguració de Música al Claustre marquen l’agenda cultural del cap de setmana

Continuen hui les activitats de l’Encontre de Teatre a l’Estiu, amb canvi de la programació prevista. L’espectacle de Peus Dalt es va cancel·lar per raons alienes a l’Ajuntament i va ser substituït per l’espectacle Faüla, una nom que sorgix de la mescla de les paraules “falda” i “jaula”. Faüla és una producció de Dos en Vilo, una companyia formada per Maria Pilar Martínez i Camila Manzano, sorgida a Alacant i guanyadora de la modalitat de circ d’Alacant a Escena l’any passat. En Faüla, el protagonisme el tenen dos dones i una gàbia. Des de la infància fins a l’edat adulta transiten diferents experiències que les modelen fins a atrapar-les. En este espectacle s’aniran desgranant les normes que s’imposen a les dones. Un viatge que es farà amb la confluència de diferents tècniques: clown, dansa, dansa aèria i moviment, tot creant un llenguatge escènic sense text. A les 20 hores al Gran Teatre. Després de Faüla, la cita és al claustre de la Casa de la Cultura amb l’actuació de Patricia Sornosa. La monologuista presenta el monòleg “Desaparezca de aquí”, un espectacle en clau feminista que s’allunya de la correcció ideològica per a oferir un mostrari dels assumptes que més li irriten i tractar-los de manera diferent. L’actuació serà a les deu i mitja i l’entrada és lliure fins a completar aforament. Per als més menuts, hui a les 19 hores, Editorial Gusanillo presenta el conte “Mi nombre es Telma” a la Biblioteca Municipal d’Alzira, amb contacontes i manualitat a càrrec de l’autora, Nerea López. Demà es tanca l’Encontre de Teatre a l’Estiu amb l’actuació de la companyia madrilenya Yllana Teatre. Els madrilenys tornen a Alzira en el seu 25 aniversari com a companyia amb la seua obra 666. Una obra dirigida per David Otonne que ens conta les peripècies d’uns convictes en el corredor de la mort. Hauran de conviure entre ells i amb els seus guàrdies, i desencardenaran una sèrie d’escenes dantesques que convertiran este corredor en un autèntic infern. Teatre sense text, amb molt d’humor negre per a una obra que es va estrenar al 1998 i que ara es rellança amb el 25 aniversari de la companyia, ja que està plenament vigent. L’obra es pot vore a les huit de la vesprada al Gran Teatre d’Alzira. A més, demà també podrem gaudir de la música, ja que s’estrena una de les propostes culturals més esperades el mes de juny. Música al Claustre, música clàssica i contemporània de la mà de grups de cambra, orquestres i enguany també actuacions corals com la que tindrà el pròxim 18 de juny. Es tracta, tal com explica el regidor de cultura, Alfred Aranda, d’una de les atraccions del mes de juny per als amants de la música. El cicle de Música al Claustre s’inicia demà a les set al claustre de la Casa de la Cultura amb el Trío Elián. Un grup que ja és conegut a Alzira i que està format per piano, violoncell i violí i que ens portarà una primera part amb una obra escrita per al Trío, Elegía Española de Jesús Torres, i després el Trío en la menor de Maurice Ravel.
Les activitats per als més menuts i la inauguració de l’Encontre de Teatre a l’Estiu marquen l’agenda cultural del cap de setmana

Literatura infantil i teatre marquen l’agenda cultural del cap de setmana. La Biblioteca Municipal acull esta vesprada a les set la presentació del llibre infantil “Rita la ratita”. Escrit per la valenciana Paula Aigües i il·lustrat per l’alzirenya Lara Ferrer, editora de Gusanillo. També hi haurà col·loqui i firma d’exemplars. I també nova sessió de la bebeteca dissabte a les 11:30. Narració oral, música i acrobàcies es fusionen en “Tres vegades tres”, amb Jordiet i Josemi. Espectacle pensat per a xiquets i xiquetes de 2 a 6 anys. D’altra banda, esta nit s’enceta la programació del 35é Encontre de Teatre a l’Estiu. A les 20 hores, el Gran Teatre acull “La Crítica” de Alarcón&Cornelles, una obra amb text i direcció de Jerónimo Cornelles que conta, a manera de thriller, la trobada d’una dona trans citada per l’assessor d’una Direcció General per a una entrevista laboral. Una reunió que servirà com a detonant per parlar de corrupció, sotmetiment i violència. Teatre per a públic adult i entrada a 5€. I dissabte a les 20 hores, teatre itinerant al MUMA de la mà de Els indecents. “Pots?” és una producció pròpia del Festival Russafa Escènica amb la col·laboració del Centre del Carme Cultura Contemporània i direcció d’Isabel Martí. Ser feliç és una qüestió d’actitud? Amb esta pregunta comença un espectacle dividit en sis monòlegs que oferirà a cada espectador un viatge ditint. “Pots?” té un forament limitat i l’entrada són 5€. Recordem que també al MUMA, esta vesprada tindrà lloc l’últim taller lego impartit per l’alzireny Víctor Boscà. Sessions a les 17:30 i a les 18:30 per a xiquets i xiquetes a partir dels 4 anys. Inscripcions a través de museu@alzira.es.
L’Escola de Teatre Tarumba Jove guanya la fase autonòmica dels Premis Buero

L’Escola de Teatre Tarumba Jove ha guanyat la fase autonòmica dels Premis Buero de Teatre amb el seu espectacle Popurrí Farsántico. Un premi que l’Escola rep amb molta il·lusió en tractar-se d’un guardó absolut. L’Associació Cultural La Tarumba està d’enhorabona. Després que Suc de Teatre rebera el cap de setmana passat el Premi Especial del Jurat al Certamen Garnacha Rioja amb Hamlet, l’Escola de Teatre ha rebut hui la notícia del guardó als Premis Buero de Teatre Jove 2023. L’últim muntatge de l’escola, Popurrí Farsántico, ha estat premiat en la fase autonòmica tant en la categoria escolar com en la no escolar, que enguany s’han unificat. Així mateix, La Tarumba també renova el conveni amb l’Ajuntament a través d’una subvenció de 5.000€ que atorga la regidoria d’Educació. Esta ajuda servirà per continuar produint els muntatges de l’escola Tarumba Jove, com el Popurrí Farsántico, cobrir les despeses de funcionament, reprografia i publicitat, la Mostra final de curs o les visites a València per a participar en la Trobada de Teatre Jove.
Suc de Teatre-La Tarumba rep dos premis al Certamen Garnacha de Rioja per la seua obra Hamlet

El grup alzireny Suc de Teatre-La Tarumba guanya dos premis en el 26 Certamen Nacional de Teatre Garnacha de Rioja amb la seua última obra Hamlet. En este prestigiós certamen celebrat a La Rioja, Suc de Teatre es va emportar dins de la fase amateur el Premi Especial del Jurat i també el tercer premi del públic. Suc de Teatre-La Tarumba va ser escollit junt a sis grups més entre més de setanta grups de tota Espanya per participar en el Garnacha de Rioja, un dels certàmens de teatre més importants de l’estat espanyol. En la fase amateur es van concedir quatre guardons, dels quals Hamlet va obtenir el tercer del públic i el Premi Especial del Jurat. Una prova de foc superada portant la tragèdia davant d’altres públics després de l’èxit a Alzira. El lliurament de premis a La Rioja va coincidir amb la representació a Benetússer de l’obra Laberintos, que havia estat seleccionada per a participar en la VI Mostra de la Federació de Teatre Amateur de la Comunitat Valenciana. Activitat que no té previst aturar-se, ja que ara Suc de Teatre està treballant en una versió reduïda de Hamlet per poder portar-la a més llocs.


















