NOTÍCIES

L’alzireny Miguel Ángel Martínez és elegit president de la Federació de Lletres Falleres

Miguel Ángel Martínez Tortosa ha estat elegit president de la Federació de Lletres Falleres. El representant de Falla Plaça Malva es convertix així en el primer president alzireny de la institució. Un càrrec que mantindrà durant dos anys i que afronta com un repte encoratjador al servei de totes i cadascuna de les associacions culturals que conformen la Federació. L’elecció de Miguel Ángel Martínez es va fer efectiva ahir a la vesprada en una reunió de la Federació de Lletres a València. La fins ara presidenta, Gemma Altur, havia expressat la voluntat de relleu en el seu càrrec i Martínez, un dels fundadors de la Federació, va rebre el suport de tots els companys i companyes en la presentació de la seua candidatura. Un camí que enceta amb il·lusió i amb l’objeciu de treballar colze a colze amb la resta de l’equip. Pel que fa al treball a partir d’ara, Martínez assenyala la presentació de la Federació davant les entitats amb què mantenen convenis i, sobretot, davant les noves autoritats polítiques. Després de l’estiu, comença la publicació de les bases dels diferents concursos que organitza la Federació, així com els preparatius de la festa. Amb tot, el faller de La Malva insistix en l’orgull de situar Alzira en el mapa faller autonòmic.

La Ribera en Bici participarà este diumenge en la trobada teixidora per la pau organitzada a Manuel

La Ribera en Bici participa el pròxim diumenge en la trobada teixidora que organitzen les Dones de Manuel amb Mirada Lila per celebrar el Dia Internacional de Teixir en Públic. Sota el lema “Teixim la pau”, esta jornada pretén reivindicar la fi de tots els conflictes armats i denunciar les guerres al món. Una activitat també solidària, a benefici de l’ONG Balloona Matata. El grup de Teixidores de Dones de Manuel va teixir l’any passat la bandera de la pau i la va exposar al poble. Enguany, el que preparen es destinarà a Balloona Matata, que ho portarà en agost als xiquets i xiquetes d’un camp de refugiats en la frontera amb Síria. A més, la recaptació de la trobada serà per al programa “Una menstruación digna” que promou la mateixa ONG per a les dones refugiades. El col·lectiu alzireny Ribera en Bici s’unirà a esta jornada reivindicativa per la pau i contra les guerres. “Teixim la pau” tindrà lloc en la Plaça del Sol de Manuel el pròxim diumenge 11 de juny de 10:30 a 13:30. La Ribera en Bici eixirà des de la Plaça Major d’Alzira a les 9:30. En acabar la trobada, hi haurà un dinar de germanor. Més informació i inscripcions a través de miradalilamanuel@gmail.com.

L’Escola de Teatre Tarumba Jove guanya la fase autonòmica dels Premis Buero

L’Escola de Teatre Tarumba Jove ha guanyat la fase autonòmica dels Premis Buero de Teatre amb el seu espectacle Popurrí Farsántico. Un premi que l’Escola rep amb molta il·lusió en tractar-se d’un guardó absolut. L’Associació Cultural La Tarumba està d’enhorabona. Després que Suc de Teatre rebera el cap de setmana passat el Premi Especial del Jurat al Certamen Garnacha Rioja amb Hamlet, l’Escola de Teatre ha rebut hui la notícia del guardó als Premis Buero de Teatre Jove 2023. L’últim muntatge de l’escola, Popurrí Farsántico, ha estat premiat en la fase autonòmica tant en la categoria escolar com en la no escolar, que enguany s’han unificat. Així mateix, La Tarumba també renova el conveni amb l’Ajuntament a través d’una subvenció de 5.000€ que atorga la regidoria d’Educació. Esta ajuda servirà per continuar produint els muntatges de l’escola Tarumba Jove, com el Popurrí Farsántico, cobrir les despeses de funcionament, reprografia i publicitat, la Mostra final de curs o les visites a València per a participar en la Trobada de Teatre Jove.

El Sueldazo de l’ONCE repartix dos-cents mil euros a Alzira

El Sueldazo de cap de setmana de l’ONCE ha repartit 200.000 euros a Alzira, amb deu cupons premiats, cadascun d’ells amb 20.000 euros. La venedora Isis Hardy Frontela és qui ha portat la sort a la nostra ciutat des del seu punt de venda, situat en l’Avinguda Sants Patrons, 18. Curiosament, la venedora va començar a treballar fa una setmana venent cupons de l’ONCE i en pocs dies ja ha repartit la seua sort entre els veïns d’Alzira en repartir deu cupons agraciats, cadascun d’ells amb 20.000 euros. Un total de 200.000 euros que s’han quedat a Alzira.

Més d’un centenar de persones celebraren les Paelles Republicanes organitzades per Esquerra Unida i Podem Alzira

Més d’un centenar de persones es donaren cita en les tradicionals Paelles Republicanes a Alzira, organitzades enguany conjuntament per Esquerra Unida i Podem. A l’acte es va homenatjar els antics presos polítics de la dictadura franquista Pepe Azorín i Salvador Corts. La històrica seu del PCE a Alzira va acollir la huitena edició de les Paelles Republicanes a la nostra ciutat. Més de 100 persones ompliren el Carrer Blasco el passat 22 d’abril per commemorar la II República, la instauració del primer règim democràtic i l’assoliment de drets socials. Una jornada que també va reivindicar la III República i va comptar amb la presència d’activistes i de candidats al parlament valencià. A l’acte, que va estar amenitzat per música i poesia, es va fer un homenatge a José Gonzálvez Azorín i Salvador Corts Mas, represaliats alzirenys per la dictadura franquista condemnats en la dècada dels 60 a tres anys de presó per la seua militància en el PCE. Com a símbol de la unió entre germans de classe, se’ls va fer entrega d’una ceràmica d’un puny tancat feta pel ceramista italià Morís Bosa.

Fallers Pel Món torna a dur les falles a Andorra la Vella

Este cap de setmana les falles se celebren a més de 700 kilòmetres de les nostres terres. L’associació Fallers Pel Món comença divendres la setmana fallera i vitja novament a Andorra per a celebrear les falles. Les falles en Andora es commemoraran del 14 al 16 d’abril, tot i que la primera delegació de Fallers Pel Món ja ha eixit cap als Pirineus per a tindre-ho tot preparat. La festa fallera comptarà amb tots els ingredients des dels monuments als nombrosos actes. Viatjaran fins a 2.500 persones de l’organització, però s’espera que fins a deu mil valencians acudisquen a esta fita amb les falles al País dels Pirineus. L’associació comptarà amb tres xarangues i amb quatre filaes de moros i cristians de l’Olleria, que també s’han sumat a la festa. Es farà mascletà, despertà, desfilades i, fins i tot, concurs de paelles el divendres. Un concurs que té com a objectiu ensenyar a fer la paella valenciana. Serà la segona vegada que Fallers Pel Món viatgen a Andorra la Vella per donar a conéixer les nostres tradicions. L’èxit de l’experiència viscuda en 2019 en el xicotet país ha animat a celebrar-la de nou. Enguany, a més, es commemora el desé aniversari de l’associació i repetixen en un lloc que té molta afluència de valencians, per això esperen que també l’ofrena siga multitudinària. En principi, esperen triplicar les xifres d’abans de pandèmia.

Alzira exigeix a Madrid inversions en la línia de rodalia

Alzira exigeix al Govern Central que prioritze les inversions en la millora de la línia de rodalia. Tots els partits representats a l’Ajuntament han votat per unanimitat esta reivindicació dels 40.000 usuaris diaris que lamenten el deteriorament del servei. La línia C2 de rodalia de Renfe València, que passa per Alzira, patix un greu deteriorament. Un servei de transport de viatgers que, segons les dades de la mateixa empresa, utilitzen diàriament unes 40.000 persones en el conjunt de les 6 línies de la xarxa. El que havia sigut un mitjà de transport públic col·lectiu que en un temps s’havia considerat imprescindible, eficient i de prestigi, fa temps que ha deixat de ser-ho. Des de fa uns dos anys és estrany el dia que les persones usuàries no pateixen retards, cancel·lacions o supressió d’unitats a les hores punta. Una altra petició dels partits de l’Ajuntament és que es faça una reducció general en els preus de tots els títols de transport, que retorne la bonificació als bitllets d’anada i tornada, que els abonaments de 10 viatges tinguen una vigència anual en lloc de mensual i que s’oferisquen altres modalitats de bitllet destinats a les persones que fan ús del transport ferroviari en els seus desplaçaments als llocs de treball o estudi.

L’Alcalde Gómez oferix espardenyà als diputats nacionals

L’alcade Diego Gómez ha viatjat hui al Congrés dels Diputats a Madrid amb motiu d’un event per a promocionar l’espardenyà alzirenya. L’alcalde fa unes hores ens ha contat en primera persona i arribant al congrés amb els cuiners i l’equip la importància d’aquest acte promocional, que compta amb el recolzament dels diputats valencians, pera donar visibilitat al concurs nacional que es se celebrarà el proper mes de març. Hui al Congrés dels Diputats es repartiran 300 racions d’este plat que aconsegueix estar cada vegada més d’actualitat.

Febrer el mes de l’arbre

Les associacions de veïns i l’Ajuntament d’Alzira celebren el mes de l’arbre. Cada dissabte durant el mes de febrer les associacions de veïns d’Alzira junt amb les regidories de Gestió Urbanística i Participació Ciutadana portaran a terme la plantació d’arbres en les seues zones, continuant amb la línia d’omplir el nucli urbà d’arbratge. Cada cap de setmana se celebraran activitats per tal de plantar arbres de diferents espècies com moreres, arbre de camforer, jacaranda i el  conegut com l’arbre de l’amor, entre altres. Demà, 2 de febrer, es realitzarà la primera jornada de plantació d’arbres i serà al barri del Balcó de la Ribera al qual seguirà el parc de les Basses i la plaça d’Elisa Ramírez i, posteriorment, el Racó. Per a finalitzar es plantaran arbres al perímetre de l’Hort de Galvanyó.

UGT celebra els 130 anys

Este maí s’ha celebrat la jornada de debat organitzada pel sindicat UGT en el marc de les celebració del seu 130 Aniversari.  Amb el títol Infraestructures, vertebració social i transport , La casa de la Cultura ha sigut l’escenari escollit pel sindicat per abordar alguns dels problemes que arrossega el nostre territori durant dècades. El corredor mediterrani, la transició energètica i més inversions en rodalies són les solucions que apunten els experts per donar a l’economia valenciana l’impuls que necessita i a la gent el benestar social que mereixem són algunes de les idees que s’han escoltat hui durant la jornada. Per al professor d’economia de d’universitat d’Alcalà, José Carlos Diez, la conversió energètica serà la clau en els pròxims anys per poder posicionar la nostra comunitat en el lloc que hauria d’estar. Retards, aturades i  trens  obsolets. El transport de rodalies ha estat el gran oblidat durant dècades pels governs de diferents colors, per això Carlos Domingo, Director General d’Obres públiques, transport i Mobilitat ha apuntat que  és urgent posar en marxa el pal de rodalies que ja està pactat amb el govern central. I sens dubte la infraestructura més important per a tot el llevant espanyol és el desitjat  corredor Mediterrani que estarà en funcionament com  a molt en l’any 2021 segons Josep Vicent Boira, Comissionat del govern pel corredor mediterrani. Boira ha explicat que el corredor és imprescindible per connectar amb Europa i fer el transport de persones i mercaderies més ràpid i efectiu . El comissionat ha explicat que la tardança s’entén perquè no es tracta d’una via única sinó de d’unió de moltes vies diferents que enllaçades creen una plataforma segura per als transport des d’Algeciras fins a Girona. Boira ha assegurat que en els últims mesos s’ha avançat molt i ha explicat que canviar l’ample de via està sent un treball imprescindible que ha endarrerit en molts casos l’execució del corredor.

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial