AGENDA CULTURAL

Hui, a les 6, continuarà la 4a mostra d’arts escèniques dedicada a la primera infància a la Casa de la Cultura amb l’obra de teatre Ratolins de Colors. La mostra posarà el punt i final demà dissabte, també a les 6 i a la Casa de la Cultura amb Toca, toca, de Kika Garcelán. El preu de l’entrada per a cadascun d’estos dos espectacles és de 3 euros. Hui a les 8’30 al Gran Teatre tindran teatre per a jóvens i adults amb l’obra Win win amb Carlos Amador i Mireia Pérez. D’altra banda, tant hui com el pròxim divendres es realitzarà el taller de “dibuix manga” a càrrec d´Espai de Rock de 5 a 8 de la vesprada per a jóvens de 12 a 18 anys. Per a participar en la segona sessió cal haver-se inscrit en la primera al telèfon 96 201 29 81 o a la Biblioteca Municipal, que és on es realitzarà el taller. Si volen ser solidaris, esta vesprada poden donar sang al Centre de Salut del carrer Hort dels Frares entre les 5’30 i les 8’30. Recorden que sols cal tindre entre 18 i 65 anys, pesar més de 50 quilos i no acudir en dejú. Com cada primer dissabte després de la segona Pasqua, en dos dies tindrà lloc la 32a edició de la tamborada local d’Alzira. A les 10 del matí, les bandes es concentraran en el Monument a la Tamborada, al principi de l’avinguda Luis Suñer. Des d’allí aniran a la plaça Major per acabar a la plaça del Carbó on, a les 12’30 es farà el concurs de replicadors. A les 6 de la vesprada tindrà lloc l’exhibició de bandes i a les 10’30 de la nit, també a la plaça del Carbó, es realitzarà el concurs nacional de bandes. Salva Blasco, director de la banda de la Junta de Germandats i Confraries, destava este matí a El dia per davant com la tamborada ha sigut la manera que molts jóvens han conegut tant el món del tambor i el bombo com la Setmana Santa. Ahir es va inaugurar l’exposició de 52 artistes que exposen les seues obres a la Casa de la Cultura fins el 4 de maig en honor a Ana Auñón i hui s’inaugura una altra mostra. Fem Art està dedicada a artistes alzirenyes. Set creadores exposaran les seues obres fins el dijous 18. Esta vesprada s’inaugurarà a les 7 i a continuació es farà una taula redona. La comissària de l’exposició és Cristina Saura qui ha passat este matí pels estudis d’Alzira Ràdio a El dia per davant. L’alzirenya ha reivindicat la quantitat de dones pintores que han existit en la història però que no s’han conegut. Saura ha volgut donar a conèixer les artistes que tenim a la capital riberenca amb esta exposició. Durant una setmana podrem vore l’obra de Marta Cuñat, Irene Monteagudo, Laura Toscano, Noelia Parra, Lidia Muñoz, Susana Nadal i a títol pòstum, Esther Goig. Hui es posa el punt i final a la ruta dels esmorzars amb el lliurament de les 10 targetes Alzira per valor de 100 € a gastar en comerços i l’hostaleria local així com esmorzars dobles en l’Arnadí, el restaurant guanyador. En 2n lloc ha quedat la Cantina del You i tercer Ca Tomàs. En la modalitat de pa, que era altre dels aspectes que la falla Sant Joan volia promocionar junt a IDEA i l’Ajuntament d’Alzira, el del forn Bernia ha sigut el més votat, seguit del del forn de Sifre i el forn Alonso. L’acte començarà a les 7 de la vesprada i a continuació els humoristes valencians Jajajers faran un monòleg i la xaranga Malagana ambientarà el final de festa.
Helena Pérez guanya el concurs de fotografia de “Com més Estellés, més dolç és»

La campanya «Com més Estellés, més dolç és» duta a terme per la regidoria de Cultura per a fomentar la figura del gran poeta valencià, Vicent Andrés Estellés, en l’any del Centenari del seu naixement ja coneix els guanyadors del seu concurs d’Instagram. El primer premi, per tindre més m’agrada a la fotografia publicada en esta xarxa social, ha sigut per a l’usuari @h11pan, Helena Pérez Espí, qui rebrà un patinet homologat per la DGT i valorat en 600 €. Els dos accèssits premiats amb sengles lots de llibres han sigut per a @criis_mily i @joviseser. Este matí s’han lliurat els premis al saló noble de l’Ajuntament. El regidor de cultura, Israel Pérez, feia una valoració molt positiva de la participació.
AGENDA CULTURAL

Diverses són les cites amb la cultura que tenen hui a la nostra ciutat. A les 6, Paco Mira realitzarà el taller infantil “Timonet, el xiquet perdut” recomanat per a xiquets i xiquetes de 4 a 6 anys. Tindrà una durada de 40 minuts. Per control d’aforament cal inscriure’s al 96 201 29 81. A més, l’associació cultural d’artistes plàstics i visuals d’Alzira i Comarca inaugura a les 8 l’exposició Recordant a Ana on rememoraran la figura de qui va ser la seua presidenta, Ana Auñón. L’exposició estarà a la Casa de la Cultura fins el 4 de maig. Es podran vore quadres de 52 membres de l’associació que va nàixer per iniciativa d’Ana Auñón, junt als professors de l’escola d’arts plàstiques d’Alzira, Lambert Penalba i Lidia Boix. L’actual presidenta de l’associació d’artistes, Teresa Iñigo recordava ahir en una entrevista com Ana els va traure l’artista que porten dins en animar-los a pintar amb les més variades tècniques i superfícies. D’altra banda recordem que hui estarà oberta la taquilla del Gran Teatre de 7’30 a 9 perquè puguen adquirir les entrades per als espectacles d’este cap de setmana. Demà a les 8’30 al Gran Teatre tindran teatre per a jóvens i adults amb l’obra Win win amb Carlos Amador i Mireia Pérez. Abans, a les 6, continuarà la 4a mostra d’arts escèniques dedicada a la primera infància a la Casa de la Cultura amb l’obra de teatre Ratolins de Colors. La mostra posarà el punt i final el dissabte, també a les 6 i a la Casa de la Cultura amb Tota, toca, de Kika Garcelán. El preu de l’entrada per a cadascun d’estos dos espectacles és de 3 euros. D’altra banda, demà i el pròxim divendres es realitzarà el taller de “dibuix manga” a càrrec d´Espai de Rock de 5 a 8 de la vesprada per a jóvens de 12 a 18 anys. Per a participar en la segona sessió cal haver-se inscrit en la primera.
L’Associació cultural d’Artistes Plàstics i visuals d’Alzira recorda a Ana Auñón en l’exposició “Recordant a Ana”. S’inaugura demà a la Casa de la Cultura

L’associació cultural d’artistes plàstics i visuals d’Alzira i Comarca recordaran a qui va ser la seua presidenta, Ana Auñón, amb una exposició que estarà a la Casa de la Cultura des de demà, que s’inaugurarà a les 8, fins el 4 de maig. Durant quasi un mes es podran vore quadres de 52 membres de l’associació que va nàixer per iniciativa d’Ana Auñón, junt als professors de l’escola d’arts plàstiques d’Alzira, Lambert Penalba i Lidia Boix. Iñigo ha indicat com Ana els animà a pintar amb les més variades tècniques i superfícies. A més, recordem que demà dijous, a les 6 de la vesprada, es podrà gaudir a la biblioteca municipal de l’obra Timonet, el xiquet perdut, que està recomanada per a xiquets i xiquetes de 4 a 6 anys. Per assistir cal reservar al 96 201 29 81.
AGENDA 9 d’abril: Arranca la 4a Mostra d’Arts Escèniques dedicada a la primera infància, 75 Aniversari de la Germandat del Sant Sepulcre i donació de sang

4a MOSTRA D’ARTS ESCÈNIQUES DEDICADA A LA PRIMERA INFÀNCIA Alzira acull a partir de hui la 4a Mostra d’Arts Escèniques dedicada a la primera infància. Teatre, contacontes, titelles i una selecció d’activitats orientades als xiquets i xiquetes entre 0 i tres anys que organitza la Regidoria de Cultura i Mira Rosana, projectes teatrals. La mostra arranca amb una campanya de teatre escolar. Els menuts entre 0 i 3 anys de les diverses escoletes acudixen a un espectacle teatral al Gran Teatre, però a la seua mida. Fins a l’11 d’abril tindrà lloc esta campanya, «A gatameus al teatre», amb l’espectacle Violeta, una gateta inquieta, de la companyia Mira Rosana Proyectos Teatrales. A banda d’esta campanya escolar, la Mostra d’arts escèniques inclou diversos espectacles on els menuts prenen contacte amb el teatre acompanyats dels seues familiars. El dijous 11 d’abril la Biblioteca municipal d’Alzira, acull a les 17.30 h el contacontes musical “Timonet, el xiquet perdut”, un espectacle que trenca amb els rols de gènere a través del joc i la diversió. El divendres 12 d’abril la Casa de la Cultura podran gaudir de l’espectacle de titelles “Ratolins de colors”, de la companyia valenciana La Estrella. En este cas, la pallassa Pardaleta conta una història inspirada en dos llibres, El monstre de colors i El ratolí Frederic. El plat fort serà l’espectacle “Toca, Toca” de Kika Garcelán a càrrec de la companyia L’Horta Teatre, amb 50 anys de trajectòria i actualment Premi Nacional d’arts escèniques per a la infancia i joventut que li atorga el Ministeri de Cultura al 2023. Serà divendres a les 18 hores a la Casa de la Cultura, és un espectacle sense text pensat per a xiquets de bolquerets fins a tres anys. La mostra també para atenció amb els educadors, docents, pares i mares Una de les activitats és un encontre amb estudiants de d’Educació Infantil, que podran assistir a una obra de teatre per a menuts i participar en una El dissabte 13 d’abril també hi haurà un Taller de clown per a educadors, educadores i públic adult en general a càrrec del director, pedagog i clown argentí Walter Velázquez. Finalment, el diumenge 14 d’abril, El Teló de Pupetes acollirà a les 10.30 h un taller en família i es presentarà el llibre del conte Violeta, una gateta inquieta. El regidor de Cultura, Israel Pérez, explica que esta mostra conjuga activitats des d’uns perspectiva amplíssima i molt innovadora, que permet aproximar a la cultura a les persones des del mateix bressol. ANIVERSARI GERMANDAT DEL SANT SEPULCRE Una vegada està oberta l’exposició que repassa els 75 anys d’història de la germandat del Sant Sepulcre i que estarà oberta fins divendres, hui arriba el moment de repassar la història de la germandat. Hui a les 8, a l’auditori de la Casa de la Cultura, el cronista d’Alzira, Aurelià Lairón, parlarà de la Setmana Santa alzirenya i els antecedents de la Germandat. El professor Bernat Montagud farà una descripció del pas del Crist iacent i el seu autor, l’escultor Antonio Ballester. El secretari de la germandat, Alfredo Pellicer, explicarà aspectes sociològics de l’entitat religiosa i l’arxiver, Manuel Riaza, sobre la història que va començar el 3 d’abril de 1949. El dimecres 10 el Germà i Doctor Roberto Montalvà farà una ponència amb el títol La tomba buida. El dijous, el consiliari de la germandat, Enrique Masià, farà una ponència i els actes acabaran divendres amb l’eucaristia a Santa Caterina pels germans difunts i la cloenda de l’exposició i sopar de gala. DONACIÓ SANG Esta setmana hi ha dos oportunitats per donar sang a la nostra ciutat. Esta vesprada, al centre de salut del carrer la Pau, entre les 5 i les 8’30 i divendres, al centre de salut del carrer Hort dels frares en el mateix tram horari, de 5 a 8’30. Des del Centre de Transfusions de la Comunitat Valenciana es recorda que sols cal gaudir de bona salut, tindre entre 18 i 65 anys i no acudir en dejú, així com que una donació pot salvar tres vides, participem així en l’anomenada Fàbrica de la Vida.
Obert el termini per a participar en la VI Edició del Certamen Internacional Saló de la Tardor del Realisme que se cel•lebrarà en setembre

Obert ja el termini per a participar en la VI Edició del Certamen Saló de la Tardor del Realisme, un concurs de la Galeria Lorenzo di Medici d’Alzira i l’Ajuntament amb l’objectiu de posar en valor l’art i la pintura realista. La iniciativa comença a consolidar-se com un dels pocs concursos a Espanya d’art realista. Josep Francés, de la Galeria Lorenzo di Medici, ha explicat que la pintura realista es veu com desfassada en el panorama contemporani i els museus no li donen suport. Però, com explica Josep Francés, l’art realista també és actual. El concurs no es limita sols a Alzira o a la Ribera, sino que és internacional. Solen presentar-se al voltant de 70-90 participants de tota Europa i fins i tot Sud- amèrica. El termini per a presentar-se a esta convocatòria acabarà el 2 de setembre a través d’Internet. Després, els seleccionats hauran d’enviar les seues obres en físic per escollir els finalistes. Segons Francés, la qualitat de les obres cada vegada és millor i ja s’està consolidant el certamen. A partir de setembre exposaran les obres finalistes al Muma obertes al públic. Per a més informació sobre les bases del concurs, poden trobar-la a partir de la setmana que ve a la pàgina web de la Galeria Lorenzo di Medici, a les xarxes de l’Ajuntament i també les del Concurs Saló Tardor del Realisme.
AGENDA : Concert de primavera de l’orquesta de la Societat Musical d’Alzira, actes de Setmana Santa i canvi d’hora

La Setmana Santa ha creuat el seu ecuador i hui, en la vespra del Divendres Sant, hi ha molts actes. A les 8 al Gran Teatre, l’orquestra de la Societat Musical d’Alzira oferirà el concert de primavera. L’entrada és lliure fins a completar aforament. El seu director, Teo Aparicio, exposa el programa que interpretaran. A les 9 de la nit, començarà el via crucis de la germandat de Santa Maria Magalena des de la casa capitular a José María Llopico. A les 9’30 el de la germandat de la Santa Faç i a les 10 menys quart el del Crist de la Columna. A les 10’30 s’iniciarà el del Sant Sepulcre i a les 11 la processó de les Torxes de l’Ecce Homo que partix des de la capella de la Sang. També a les 11, la banda de tambors i timbals de la Santa Cena realitzaran el seu tradicional toc als clavaris en el seu dossel, situat al carrer Lepanto, 74. A les 12 de la nit tindrà lloc el toc del Silenci organitzat per la confraria de la Crucifixió de Jesús en el seu dossel, al carrer Nord. A la mateixa hora, la banda de tambors de la confraria de l’Oració de Jesús en l’Hort realitzarà en l’entrada del seu dossel, al carrer Dr. Just, 8, un toc per acompañar al Senyor en la seua oració al Sant Pare. A les 5’30 de la matinada eixirà la procesó del Silenci des del temple de l’Encarnació acompanyant les imatges del Natzaré i la Soledat. Demà a les 12 del migdia s’organitza per primera volta a la nostra Setmana Santa la Rompuda de l’Hora durant la Setmana Santa. Els tambors de totes les confraries i germandats tocaran conjuntamente presidits pel nou bombo que ha adquirit la banda de l’Oració en l’Hort, el qual és el més gran de la província de València. Escoltem el coordinador de la banda, Quique Javier, que ha intervingut este matí a El dia per davant. Recordem també que este cap de setmana s’ha de canviar l’hora a l’horari d’estiu. En la matinada del dissabte al diumenge, 31 de març, els rellotges s’adelanten una hora, a les 2.00 seran les 3.00.
L’Ajuntament d’Alzira obrirà una nova generacio de bases per a la concessió d’ajudes a associacions culturals d’Alzira.

Les associacions culturals d’Alzira que s’hagen quedat sense ajuda per a l’exercici 2024, podran optar de nou a elles amb la nova generació de bases per a la concessió d’ajudes que posarà en marxa l’equip de govern a Alzira. Així es va decidir ahir al plenari per unanimitat de tots els grups polítics en una moció proposada per Ciutadans. El portaveu de Ciutadans, Miguel Vidal va presentar al Plenari esta moció. En la seua exposició de motius explicava que, com en altres sectors, hi havia associacions de 1ra i de 2na per a l’equip de govern. El Regidor de Cultura, Israel Pérez, va justificar que ajuden a les principals associacions culturals de la ciutat i estan compromesos amb les polítiques transgresores. Assegurà que s’ampliaran estes ajudes per al 2024 i en els següents pressupostos es tindrà en compte. Miguel Vidal va recordar que les associacions culturals són un teixit important de la ciutat per als joves i cal reforçar les seues ajudes.
AGENDA: Presentació del llibre “Estás muerto, cabrón”, Taller de personalització de roba denim i visites als dossels

En la agenda per a hui tenim dos activitats. Per a joves, d’entre 12 i 30 anys, esta vesprada tindrà lloc el Taller de Personalització de Roba Denim, o vaquera. En el taller podran personalitzar una peça de roba amb tots els materials necessàris i amb persones expertes. Es necessita inscripció prèvia al Centre d’Informació Juvenil, telefonant al 96 241 74 07 o enviant un correu a joventut@alzira.es. Serà a les 18 a la Casa de la Cultura. També a les 18, però a la Biblioteca Municipal, Jesús Montesinos presenta el seu llibre “Estas muerto, cabrón”, editat per Loto Azul. Conta la història dell psicòleg Fernando Trevijano, home dubitatiu, que té com a pacients a diverses dones que representen el mal i enverinen a homes com a venjança pel maltractament rebut. Recordem a les 18 a la Biblioteca. Ja han finalitzat tots els trasllats i ja es poden vore tots els dossels. Els horaris d’obertura els tenen en el facebook Semana Santa Alzira. Este matí, la banda de la Junta de Germandats i Confraries ha estat fent exhibicions en col·legis de la nostra ciutat. A les 5’30 començarà la visita oficial que la Junta de Germandats i Confraries junt a convidats realitzaran als diferents dossels. Des de la junta es demana paciència i comprensió als visitants que estan fent cua ja que el grup oficial tindrà preferència per vore el dossel. A més, els jurats valoraran les diferents composicions realitzades. Esta vesprada, a les 7’30 poden gaudir d’un concert sacre de la coral polifònica a la parròquia de la Sagrada Família. A les 10’30 començarà el solemne Via Crucis de la Germandat de Cavallers del Crist crucificat en l’Agonia des de l’església de Sant Joan fins la de Santa Caterina. Al voltant de les 12 de la nit, es donaran a conèixer els premis del 61 concurs de dossels en l’Ajuntament d’Alzira.
Alzira donà el punt de partida a la Setmana Santa amb el Pregó d’este dissabte passat, un pregó marcat per l’emoció i el reconeixement de la festa santa

Dissabte donarem la benvinguda a la Setmana Santa d’Alzira amb l’acte del Pregó i les paraules de la periodista Clara Castelló. Un acte que va estar marcat per l’emoció de rebre un any més les festes santes i també per la retirada del President de la Junta de Germandats i Confraries, Vicent Fabregues, després de 14 anys. El director del MUMA, Agustí Ferrer i l’arxiver municipal Aurelià Lairón reberen la medalla d’or de la Junta de Germandats i Confraries. Els clavaris Majors, la Pregonera i el President de la Junta de Germandats i Confarries destacaren la importància de seguir amb les tradicions que ens deixaren els avantpassats, com és el cas de la Setmana Santa i el paper d’esta festa a Alzira, que ja compta amb prop de 8.000 germans i confrares. Els màxims representants de la Setmana Santa d’enguany, els Clavaris Majors, Mamen Vayà i Francisco Luis assenyalaren, en la mateixa linia, que la Setmana Santa és una senya d’identitat alzirenya, a més d’honrar la dedicació dels seus precedents en el càrrec. Per últim, El president de la Junta de Germandats i Confraries va fer un balanç positiu del seu temps al capdavant de la festa, gràcies al recolzament de totes les entitats locals. Durant els 14 anys del seu càrrec, explicava que s’han aconseguit diversos reconeixements, però d’altres encara estan per aconseguir. Per acabar el seu discurs, el President va posar de manifest el valor cultural, religiós i de tradició de la festa i va demanar a tots els germans i confrares que, ara que deixa el càrrec, treballen en una mateixa direcció.


















